25 januari 2015. 1 år idag!

Nu var det otroligt länge sedan jag skrev, länge tänk på att ta upp bloggandet igen men det finns så lite tid till det, tyvärr. Men ska försöka bättra mig. Om inte annat så får det bli inlägg genom telefon. Men idag har jag i alla fall tagit tag i det för att det är en speciell dag.. 
 

2014-01-25 ♥ 2015-01-25.

 

Idag, klockan 20.18, för ett år sedan så föddes du. Du som förändrade mitt liv, för all framtid. Min son, min Milton!

 

Tiden har gått så himla fort, det här året har varit fyllt med så mycket, så mycket av allt. Skratt, gråt, lycka, skrik, kärlek, minnen, upplevelser, förändringar, ja listan kan bli lång. Jag kan än idag ibland få tanken "Är jag verkligen din mamma?". Det känns så overkligt än idag, men jag är lyckligare än någonsin som får ha dig i mitt liv, som får lära dig saker här i livet och som får se dig växa upp och utvecklas för varje dag som går.

 

Det är en stor dag idag, din allra första födelsedag. Det går inte att beskriva känslan, det jag känner inom mig. Det är så stort för mig, för oss. Jag minns så väl första gången jag såg dig, när jag fick upp dig på mitt bröst och jag såg dina andetag, sedan när du öppnade dina ögon och tittade på mig, det var kärlek vid första ögonkastet, det existerar. Första dagarna med dig i vårat liv var så underbara, jag minns allting så väl. Även nätterna, när du vägrade sova, du var bara nöjd om du låg på mitt bröst. Jag fick känna din värme och dina andetag tills du somnade tidigt på morgonen. Jag är så tacksam över varje sekund jag får dela tillsammans med dig, jag har verkligen tagit vara på hela det här året med dig. Alla stunder har varit speciella, men sedan finns dessa tillfällen när man har fått känna sig extra stolt som mamma. Som första gången jag hörde ditt underbara skratt, första gången du vände dig från mage till rygg och tvärtom, första gången du började krypa på ditt alldeles egna sätt, första gången du satt upp helt själv, första gången du stod upp, första gången du sa mamma och pappa, första gången du tog dina första steg. Det finns så mycket att vara stolt över, men mest av allt så är jag stolt över att du är du.

 

Jag älskar dig, mer än jag någonsin kunnat tro. Trodde inte att kärlek kunde kännas så här starkt, det är en obeskrivlig känsla. Det som känns så underbart är att jag vet att du älskar mig också, även fast du inte kan säga det, men det känner man i hjärtat och genom allt du ger mig. Vartenda skratt och leende från dig är fyllt med så mycket kärlek och lycka. Du är min glädjespridare, du har gjort livet så mycket bättre på bara ett år. Jag önskar att jag med ord kunde beskriva hur mycket du faktiskt betyder för mig, men vad jag än skriver så kommer aldrig någon förstå, möjligtvis ana, men aldrig förstå fullt ut hur mycket jag älskar dig, det vet bara jag.

 

Inte nog med att det är en stor dag för dig, så är det även en stor dag för mig. Vill faktiskt även gratta mig själv för att jag idag har fått äran att vara mamma i ett år. Det är stort, jättestort för mig. Tänk att jag idag har varit mamma i ett år, det är helt galet. Att vara mamma är det absolut bästa som har hänt mig, det har förändrat mig. Jag har på bara ett år mognat, insett vad som är viktigt här i livet, börjat prioritera rätt, lärt mig så mycket på så kort tid, om livet, om dig, om mig. Att vara mamma betyder så mycket, det innebär så mycket och det är så mycket. Mest av allt så är det en ära att få vara just din mamma, det är det bästa med allt. Tack Milton, för att du valde att komma till just oss. Det är jag evigt tacksam för. För dig, kommer jag alltid göra mitt bästa, jag kommer aldrig sluta älska dig.

 

Världens största grattis på födelsedagen, min älskade son. All kärlek i världen / Din mamma.

 

 
 
 
 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0