15 december 2015. Dålig bloggning.

Hej på er. 

Bloggen har legat lite på sidan på senaste tiden. Men eftersom det händer betydligt mycket mer i mitt liv nu för tiden så har jag planer på att försöka hålla igång den igen, för dom som är intresserade av att läsa vad som händer kring mig & min familj. 

Många vet redan att sedan jag flyttade hit har jag haft svårt att hitta vänner. På grund av att jag inte haft något jobb eller plugg att hinna vänner igenom. Därav har jag haft dagar då jag bara suttit inne och haft otroligt tråkigt. Men senaste veckorna har jag knappt haft en enda sådan dag. När jag blev gravid med Melanie så startade jag en gravidgrupp på Facebook, utifrån den startade jag en grupp för enbart mammor i Uppsala län, där syftet är att få ihop lite mammaträffar. Vi har haft några nu, nästa träff är redan imorgon! Har träffat många fina mammor genom den gruppen och det är jag tacksam över. Framförallt har jag fått otroligt bra kontakt med en tjej som heter Elinor & hennes fina familj! Uppskattar vardagen lite extra nu när man vet att man har någon här, som man kan prata med om allt. Alla behöver en sådan person i sin närhet & jag är så lycklig över att jag äntligen har det här, där jag bor.

Igår startade veckan med en promenad till Miltons förskola, efter det gick jag och Melanie förbi affären och därefter hemåt igen. Fördrev tiden med att ta det lugnt, för en gångs skull. Hämtade Milton vid 14, gick hem och inväntade Elinor & Liia (Elinors dotter) som kom hit på en fika, och som vanligt, en massa prat. När dom skulle gå hem följde vi med ut för att gå till affären och handla. Sedan gick vi hem och började med maten, gjorde en jättegod köttfärspaj med sallad. Maten var klar lagom till Tobias kom hem, medan vi åt fick vi ett samtal om att vi skulle till hans föräldrar för att Milton skulle få sin julklapp från farbröderna då den ena inte kommer vara med på julafton. Så efter maten åkte vi dit, Milton fick en bil! Så himla kul. I början var han lite skeptisk mot den men sedan tyckte han den var jätterolig och ville inte sluta åka! Den spelar musik, man kan tuta, till och med låsa dörren, sedan kan man styra den själv med en fjärrkontroll & självklart finns det säkerhetsbälte. Han blir så bortskämd av sina farbröder då han för någon vecka sedan fick en eldriven fyrhjuling också, som var en julklapp det med! 

Nu sover Melanie, jag ska fixa lite innan jag ska äta lunch (rester från igår) innan det är dags att hämta Milton igen och därefter möta upp Elinor & Liia för att handla och sedan gå hem till dom och förbereda morgondagens efterrätt till mammaträffen. Ha en fin dag! ♡





Kommentarer
Postat av: Elinor

Fina du! Jag är helt överlycklig över att ha fått en sån fantastisk vän vid min sida, och det är ju en bamsebonus att ni bor 5 minuters promenad bort bara. 😍❤️

Svar: Detsamma bästa du! Visst är det. 😍 Kunde aldrig ana att livet skulle se ut så som det gör idag. ❤️
Nicole Köhlmark

2015-12-16 @ 21:00:05
URL: http://nouw.com/elinor

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0