8 januari 2014. Gravidvecka 39.

Hallå alla fina där ute.
 

Sitter hemma hos mina svärföräldrar nu, ensam med Hollie och tittar på tv. Ska spendera dagen här idag eftersom att jag ska på lägenhetsvisning klockan 13.00, så spännande! Ser fram emot att få veta hur lägenheten ser ut. Den är 20 kvm större än den vi har nu, så det känns toppen! När jag har varit där så blir det att åka förbi vår nuvarande hyresvärd och säga upp lägenheten vi har.
 
Inatt kunde jag sova relativt bra, vaknade kvart över tre för att gå på toa bara, vanligtvis brukar jag vakna minst två gånger varje natt. Men jag är ändå otroligt trött, men det är väl så nu sista tiden av graviditeten. Idag går jag in i gravidvecka 39, nu är det varken lång tid kvar till beräknat datum eller om jag går över tiden. Det är nära vilket som! Jag har ju haft på känn att jag kommer gå över tiden (tror jag kommer föda 2 februari), men nu börjar jag känna att jag jättegärna slipper det då jag börjat få otroligt ont i kroppen, nedre delen av ryggen bara värker hela tiden (kan vara förvärkar, men jag vet inte), mitt bäcken gör fruktansvärt ont, illamående från helvetet och har fullt med vatten i kroppen så är svullen överallt, mina fingrar är som prinskorvar och mina skor är för små. Det är inte en dans på rosor det här. Men jag ska stå ut nu sista tiden och vila så mycket som möjligt, försöka få i mig tillräckligt med mat och sova bra om nätterna.
 
Magen har i alla fall sjunkit lite på senaste tiden och det känns i alla fall bra, alltid något. Jag kan inte riktigt förstå att det är så nära som det faktiskt är nu, två veckor kvar nu till beräknat datum och det känns nyss som att jag plussade. Det här med att alla gravida säger att tiden går så segt har jag inte känt av än, vilket jag är glad över. Men jag bara väntar på att det ska komma, denna evighet. Förhoppningsvis slipper man, men man vet aldrig. Den 20 januari ska jag till barnmorskan och då är det bara 2 dagar kvar till beräknad förlossning, helt galet. Är med i några gravidgruppar på Facebook som jag nämt tidigare, och det är många som får små bebisar nu, man längtar bara ännu mer. 
 
Nu ska jag försöka fördriva tiden på bästa sätt fram till lägenhetsvisningen, iih. Lägger ut en jämförelsebild på magen så ser ni att den sjunkit lite och så tänkte jag slänga in bilder från dagens gravid-app, vecka 39.
Ha en fin dag allihopa, puss & kram! ♥
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0