3 januari 2014. Mitt år i år!

Hej på er.

 

Första blogginlägget för i år. Hoppas ni hade en bra nyårsafton, min var toppen med familjen. Åt god mat och hade det trevligt. Tolvslaget spenderades dock i tvättstugan med hög musik och en livrädd hund. Stackarn, tycker så synd om henne, hon bara skakade och ville gömma sig. Men vi gosade lite där inne och sen var det över, dock ville hon verkligen inte ut efter det, så hon gjorde inte sina behov på hela kvällen. Inte roligt när djuren blir utsatta för smällare och raketer. Tur att det bara är nyår en gång om året, men synd att folk ändå ska smälla raketer några dagar innan och även efter nyår, onödigt.

 

I onsdags åkte jag och Tobias hem från Leksand och igår spenderade jag dagen  i Tierp med min svärmor då jag var på besök hos barnmorskan klockan 10. Allting såg bra ut och det var mysigt att höra bebis hjärtljud igen. Är i vecka 38 (37+2) idag och det är 19 dagar kvar till beräknad förlossning. Tiden flyger fram, det känns fantastiskt att snart ha min lille här. Längtar mer och mer för varje dag som går, tanken på att veta att han faktiskt kan komma vilken dag som helst nu är underbar. Dock tror jag ju att jag kommer gå över tiden med några dagar, men ändå, ingen som vet. Han får gärna komma så nära beräknat datum som möjligt. Antar att dagarna man går över kommer kännas som en evighet annars, och det vill man helst slippa. Men det börjar komma en massa tankar i huvudet nu, när kommer första värkarna, när kommer det sätta igång, dagen, natten, är Tobias på jobbet när det händer osv. En massa frågetecken just nu, ser fram emot att få svaret på det. Lättast vore om Tobias är hemma, men han är borta 12 timmar om dagen, så chansen är 50/50. I helgen tänkte vi i alla fall plocka upp sakerna vi har i förrådet till lillen, spjälsängen kommer vi få helgen den 17-19 januari.

 

Jag börjar ana mer och mer att 2014 kommer bli mitt år, äntligen säger jag bara. Känner på mig att det kommer bli helt fantastiskt. Året jag blir mamma, kan inte bli bättre. Som en bonus på allting så fick jag och Tobias en otroligt bra nyhet idag! Vi har letat som tokar efter en lägenhet i Tierp för att komma närmre allting, just nu bor vi 2,5 mil från Tierp och det är krångel varje gång man måste göra något där, speciellt när jag inte har körkort och måste till barnmorskan, dessutom åker Tobias tåg från Tierp varje dag han jobbar och det underlättar ifall man bor där. Inte nog med det så vore det jättemysigt med en trea så att barnet får sitt egna rum, som man kan inreda lite mysigt. Idag när posten kom så väntade jag lite med att kika på vad det var, men efter ett tag gick jag till dörren och tog upp ett brev, stod Tobias namn på det och jag såg att det längst ner i hörnet stod ”NJ fastighetsbolag.” Jag slet upp kuvertet och började läsa, högst upp stod det ”Lägenhetserbjudande” och läste vidare där det stod 3 ROM, 79 kvm osv. Alltså hur glad blev jag inte?! Visste knappt vart jag skulle ta vägen!! Ringde till dom på en gång och fick en tid för lägenhetsvisning på onsdag klockan 13.00. Har pratat med min svärmor och hon följer med mig dit då hon slutar jobbet 12.45. Tobias kan inte följa med då han jobbar, men känns bra att någon följer med ändå. Min svärmor sa även att det är fina lägenheter där så det känns toppen! Tänkte ändå att den kan inte vara värre än den vi har nu, för här är det rätt hemska tapeter och golv, haha. Det enda man inte ser fram emot är väl själva flytten bara, då jag minns så väl när vi flyttade hit hur drygt det var att bära upp allt tre tappor och ha isär sängen och soffan vi har nu osv. Så ska man ner med allting igen och upp med det i nya lägenheten som också är på tredje våningen. Sen har man både barn och hund att tänka på i flytten, men det blir nog bra! Pratade med min mamma också och hon är ledig den helgen det är inflytt, 1 mars, så då kunde hon komma hit och så får man lite hjälp där.

 

Bättre start på året än så här kunde jag inte önskat mig! Lägenhet, snart kommer bebis, fantastisk familj och vänner runt om mig. Ja, vad mer kan man begära? Det här är mitt år och som jag har väntat på det. Tänkte lägga upp lite bilder på magen som jag tog idag, tror inte den blivit så mycket större, men verkar ha sjunkit lite i alla fall, positivt. Sen blir det att börja fixa med maten tills Tobias kommer hem och även ta en dusch. Ha det bra så hörs vi någon dag framöver. Puss & kram! ♥

 
 
 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0