25 januari 2014. På väg in.

Hallå på er. 

I förrgår på kvällen så var det en svag rosa färg på toalettpapperet när jag hade varit på toaletten och det var så ett tag, igår märkte jag inte av speciellt mycket. Men sedan tidigt imorse har jag vaknat flera gånger av att jag varit tvungen att gå på toa, samt att jag haft ont i ryggen. Första toabesöket hade jag blod på pappret och andra likaså, det fortsatte så och jag började känna av värkar i ryggen som kom då och då och avtog efter ett tag. Bestämde mig för att ringa in till förlossningen för att kolla så att det inte var någon fara med blödningen, hon sa att det är helt normalt och betyder att man håller på att öppna upp sig. Skulle avvakta och se ifall värkarna kom oftare och höra av mig senare. Efter en timme hade jag haft 13 värkar på en timme och dom håller i sig fortfarande, gör fruktansvärt ont, alvedon hjälper inte och jag blöder mer nu. 

Så nu kan jag meddela, jag sitter i bilen på väg in till förlossningen. Hoppas på att värkarna inte avtar utan håller i sig nu. Har ca. 9 mil till förlossningen, så vill åka in i tid. Hoppas bara man slipper åka hem igen, innan bebisen vill kika ut. 

Mycket mer händer inte just nu, värkar som gör jävulskt ont bara. Ska försöka hålla det här blogginlägget uppdaterat allt eftersom om vad som händer osv. ifall det nu är möjligt. Vi hörs i alla fall, ta hand om er. ❤️

Kommentarer
Postat av: Malin

Åå va spännande!! Håller tummarna att ni får stanna kvar och att allt går bra! Spännande att få läsa uppdateringen, om du kommer hinna vill säga :p

Svar: Det där med att hinna uppdatera inlägget blev inte riktigt som jag tänkt mig. Jag ska snart ta mig tid till att skriva om min förlossningsberättelse :)
Nicole Köhlmark

2014-01-25 @ 15:09:53
URL: http://morsbarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0