16 februari 2014. Att vara mamma!

Alla gör olika val här i livet, många har sagt till mig att dom väljer att ta tag i "livet" innan dom skaffar barn och familj. Men jag valde att skaffa barn innan jag tog tag i allt annat egentligen. Men det här är ju mitt liv, mitt barn är mitt liv. Jag har blivit mamma, i rätt så tidigt ålder. Jag har länge under graviditeten funderat på ifall jag verkligen skulle klara av det, ifall jag skulle bli en bra mamma. Idag tvekar jag inte ens, jag vet att jag kommer klara det här galant. För jag har så fantastiska människor runt om mig som får mig att inse att jag inte kommer misslyckas. 

Att vara mamma är något som jag aldrig kunnat föreställt mig tidigare, har bara drömt om det. Haft fantastiska drömmar om den dagen jag skulle bli mamma och jag längtade så. Det är verkligt nu, nu är jag mamma, och det är tusen gånger bättre än drömmarna jag haft. Att jag har så mycket kärlek inom mig att ge en enda person skulle jag aldrig tro. Jag älskar min son så otroligt mycket och känslan jag har inom mig är helt overklig. Jag har ännu inte riktigt förstått att det är sant. Att jag har min egen son. Hur är det möjligt att det gått så fort så vi idag sitter här med vår egna familj? Jag skulle aldrig någonsin vilja ändra på något i mitt liv, jag är stolt över vartenda steg, även vartenda snedsteg, jag har tagit här i livet. Det bästa är mitt val att bli mamma, ingenting kommer kunna övervinna det. Det är en otroligt mäktig känsla. Bara jag tänker tillbaka på dagen jag fick veta att han låg i min mage blir jag tårögd, hela graviditeten har varit fantastisk, men även haft sina brister, dock överväger det bra det dåliga, i alla lägen. 

Idag är min son 3 veckor och jag tänker ofta tillbaka på förlossningen. När jag fick hålla min son för första gången, det är det bästa jag varit med om. Jag läser igenom alla fina ord jag fått i kommentarer osv. från er och blir tårögd än idag. Jag vill så gärna uppleva den dagen igen. Jag vill föda igen, & igen & igen. Det var en sån mäktig känsla och jag var så stolt över mig själv. Att jag faktiskt klarade av det, min största rädsla i livet övervann jag den dagen. Och jag fick den dagen det största priset i min famn. 

Att vara mamma är så vackert, varenda stund, oavsett gråt, skrik eller lugna stunder, så är det vackert. På sitt sätt. Man gör det till det, det är helt enkelt. Jag är så glad över att få dela mitt liv med min lilla familj och att det just är Milton, vår son, som föddes till världen. Han är den finaste jag vet och jag blir så glad varje gång jag ser på honom. Lyckan inom mig är stor. Jag är så tacksam över att allt gått så bra för oss och att vi har så fina människor i vår omgivning. 

Nu ska jag och min son sova, förhoppningvis. Nätterna är långa här nu för tiden, men det är värt det. Detr värt allting, så länge jag får vara din mamma! 
Ha det bra allihopa. Puss & kram från en stolt mamma. ♡




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0