20 september 2013. Fina höstdagar.

Hej på er.
 
Idag är det en bra dag, en sån där dag då jag känner mig extra glad. Jag vet inte riktigt varför, måste vara vädret. Så otroligt fint ute idag, varmt och skönt. Kom hem för ungefär en timme sedan. Hade en liten "hundträff" idag som jag skrev tidigare. Träffade Beatrice, hennes söta dotter och hund Stig vid kiosken här i Karlholm vid ett och sedan gick vi till Volleyboll-planen här i närheten och släppte hundarna så dom fick springa och leka. Gick hur bra som helst och dom verkade ha riktigt roligt. Efter att dom hade sprungit av sig en hel del så gick vi hem till dom och pratade lite och även där var det massa lek och bus. På måndag ska jag börja gå ut med Stig vid lunchtid, fyra dagar i veckan. Ska bli roligt! Ser fram emot det, så får Hollie någon att leka med också. Det behöver hon. 
 
Annars har jag inte gjort någonting alls idag, bara tagit det lugnt. Hollie ligger helt utslagen i hallen just nu, haha. Trött tjej! Igår var vi en sväng till Tierp, Tobias skulle fixa lite grejer med bilen, så medan han och hans pappa fixade med det så satt jag och pratade med Helena. Vi tittade på Idol och sista avsnittet av Broadchurch. Det är en riktigt bra serie som gått på TV4 nu i åtta avsnitt. För er som missat det, försök se det på något sätt, repris eller så. För det är riktigt bra! 
 
Helgen ser ut att bli riktigt tråkig då Tobias jobbar och jag bara ska sitta hemma, dom senaste helgerna har jag också jobbat när han jobbat, så då har det inte gjort så mycket. Men hoppas i alla fall på fint väder så man kan vara ute och leka med Hollie. Om det regnar kommer det bli en riktigt långtråkig helg. Har inga speciella planer att se fram emot heller, det enda vi har planerat är att gå på Brynäs - AIK på onsdag. Sen ska vi försöka planera in en tripp till Stockholm snart också. Hoppas det blir av! 
 
För att avrunda inlägget ska jag svara på några fler frågor jag fått. Jätteroligt att ni ställer frågor när ni undrar över något. Fortsätt med det! Fråga på! Och om ni vill att jag skriver om något speciellt så får ni gärna kommentera det också. Ha det så bra allihopa, vi hörs. Puss. ♥ 
Här kommer frågorna + svaren för den här gången:

"Hej jätte kul att få följa dig och din mage och allt :) jag har några frågor som skulle vara roligt att få svar på.
 
1. Hur kommer de sig att du blev gravid. Använde du nåt prev.medel eller va ni inte så "försiktiga" Liksom.
2. Kände ni er redo för en bebis i första stund när ni fick reda på att du Va med bebis, liksom ekonomiskt och med boende jobb osv.
3. Vad var dina första symptom som gjorde att du misstänkte att du var gravid.
 
Ser med glädje framemot att följa din resa :)
/kram hanna"
 
Hej Hanna! Jätteroligt att höra :) 
 
1. Vi hade pratat om barn och båda var överens om att vi i alla fall ville ha barn, men att vi skulle vänta lite. Jag åt p-piller, var otroligt slarvig med dom och glömde väldigt ofta att ta. Men jag träffade inte min kille så mycket då eftersom vi hade distansförhållande och bestämde mig för att läsa lite om mina p-piller och det jag fick fram var att det kunde dröja upp till 1-2 år innan man kunde bli gravid efter att man slutade med dom, just det p-pillret stoppade upp min mens, så jag hade inte haft mens på ca. 2 år och det stod något med att mensen ska komma i balans först och vara regelbunden innan chansen att bli gravid kommer. Jag pratade med min kille och vi kom överens om att jag skulle sluta med dom. I början var min mens väldigt konstig. Någon gång varade den i en vecka och sedan gången efter bara en dag. Sen tog det bara ungefär 3-4 månader för mig att bli gravid, så det gick fortare än vi räknat med. Så på den vägen var det.
 
2. Eftersom att vi hade pratat om barn så kändes vi oss redo. Vi hade nästan precis flyttat ihop när jag gjorde graviditetstestet. Så med boende var allt bra, min sambo har fast jobb. Det är väl bara jag som inte har det. Men har ändå jobbat en hel del. Så ekonomiskt kommer vi att klara oss. Vi är väldigt redo nu och har redan mycket förberett och många runt om kring oss som stöttar oss. Så allt känns hur bra som helst! 
 
3. Jag mådde illa väldigt mycket, anade inte då att det berodde på att jag var gravid eftersom jag inte trodde att jag skulle bli det så fort. Men efter någon vecka med illamående så gjorde jag ett test ändå som visade väldigt väldigt svagt. Knappt att man såg det. Men bestämde mig för att göra ett nytt test dagen efter och det visade två starka tydliga streck. Då blev jag helt paff kan jag säga! Det kom rätt oväntat. Men lyckligare har jag aldrig varit.
 
Hoppas svaren duger. Annars är det bara att fråga vidare, kul att du följer min resa! :) Kram!
 
 
En bild på mig och mitt ena hjärta från idag. ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0