2 september 2013. Min fina vän!

Hej.

Jag vill bara skriva några rader om en väldigt viktig person i mitt liv. En vän, en vän som alltid varit så äkta. Vi har varit vänner i 13 år nu och det var den första personen det verkligen sa klick med när jag flyttade till Siljansnäs. Jag kommer så väl ihåg hur jag kände för att flytta ifrån mina vänner i Vallentuna och börja om på nytt. Jag var rädd. Rädd för att ingen skulle tycka om mig. Men så fel jag hade, jag träffade ju dig. Du har visat för mig vad en vän är till för. Jag hade nog aldrig förstått det utan dig. Men tack vare dig vet jag, att en äkta vän är någon man pratar med om allt, som man kan vara sig själv med, man bryr sig inte om hur man ser ut, vad man gör, eller vem man är. Man bara är. Det är en underbar känsla.

Jag minns att vi lekte mycket konstiga lekar när vi var mindre, vi hade såna konstiga idéer, men vi hade roligt, det var huvudsaken. Rasterna i skolan vore inte samma ska utan dig. Vi hittade på egna språk, inte ens vi själva förstod vad vi sa. Vi lekte Vintergatan och gjorde datorer på träslöjden. Något som bara vi skulle hitta på att göra. Jag är glad över att det var just dig jag fick så bra kontakt med. Även fast jag inte alltid har varit världens bästa vän eller kanske inte funnits för dig där hela tiden så släpper jag inte taget om dig. Vi har haft våra motgångar och små gräl, men vi har alltid hittat tillbaka till varandra och varit starkare än någonsin. Tanken att veta att jag har dig, som min vän, vid min sida resten av mitt liv, är underbar, helt fantastisk. 

Alla borde få ha en vän som dig, som ställer upp, lyssnar och förstår. Du är som en syster för mig, min andra halva. Du har alltid häjlpt mig när jag har haft det jobbigt. Det är jag så otroligt tacksam för. Jag har nog aldrig riktigt visat hur tacksam jag är över att ha dig i mitt liv, men det skulle inte ens gå att förklara med ord. Oavsett om vi inte har träffats på en dag eller på en längre tid så har vi fortfarande ett starkt band mellan oss, vi pratar och skrattar tillsammans och har det så bra. Det är något jag aldrig vill förlora, för du är den bästa vän jag någonsin haft. 

Med dessa ord vill jag säga att jag saknar dig och jag älskar dig, min fina Marit.
Puss & kram! ♥

 
 
 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0