28 oktober 2013. Dagarna blir allt färre.

Hallå där.


Hoppas allt är bra med er. Jag mår bra, har lite huvudvärk och ont i ryggen, men annars så. Det är superfint höstväder idag, förutom att det blåser, så det är lite kallt. Jag har inte så mycket engeri för tillfället då jag inte får sova ut riktigt på nätterna, men jag hoppas på att få lite mer energi snart, då ska jag ta mig ut och leka med min lilla tjej. Blir en promenad när husse kommer hem, men innan dess får vi nog vara inne och leka lite. 
 
I fredags var jag och Tobias och handlade i Gävle efter att han slutade jobbet, kyl och frys är uppfyllt och vi köpte även en ny "tv-hylla" då vi sålde den vi haft tidigare. Blev en titt inne på Barnens hus också, men denna gång köpte jag faktiskt ingenting, duktig jag är, haha. Hittade i alla fall den bärselen jag vill ha där, så i julklapp tänkte jag önska mig presentkort på Barnens hus för att köpa den. Ungefär två månader kvar till jul och ungefär tre månader kvar till vår lille pojke anländer till världen. Så man längtar!! Man börjar bli lite otålig. Man ser flera stycken med barnvagn ute och massa söta ungar på Instagram, jag vill också! Men det går fort, och dagen kommer, det är så jag får tänka just nu. Men det är underbart att se hur dagarna blir färre, nu är det faktiskt bara 86 dagar kvar. Känns kanon och jag känner mig redo. 
 
I lördags åkte jag och Tobias med Hollie till Tierp och väntade på att mamma och pappa skulle hämta upp oss, vi åkte till Vallentuna. Blev först en tripp till affären där, sedan till min bror och fikade, hämtade Lovisa och åkte till farmor, där pappa lagade en jättegod middag till oss. Efter det åkte jag, mamma, Tobias och Lovisa till min bror igen som då hade åkt till sin fru och son på sjukhuset, efter en stund kom min moster över och vi pratade och åt lite ost & kex. Hade en riktigt mysig kväll. På söndagen så gjorde vi oss i ordning för att åka iväg på 40-års kalas hos min fina faster! Vi åt lite plockmat där och hade det trevligt, strax innan tre-tiden åkte vi till min bror igen och då hade dom fått komma hem från sjukhuset, så då fick jag äntligen träffa fasters lilla bus nr. 2. Han var så himla liten, väger strax över 2000 gram, inte alls mycket. Men det är tur att allting har gått så bra och att dom fått komma hem nu, efter 5 veckor. När vi hade hälsat på dom så åkte vi hemåt igen och hämtade upp Hollie i Tierp, därefter åkte vi hem och blev en myskväll med scones och julmust, vilken kombination va? Men var så sugen. 
 
Igår kväll kände jag av den starkaste sparken hittills av lillen i magen, blev helt chockad, haha. Det är så mysigt att känna liv i magen. Han håller verkligen igång nu, sparkar väldigt mycket. Det är så fantastiskt! Dock är han extremt mycket på kissblåsan och sparkar, så toalettbesök bli det fler av. Känner mig kissnödig nästan hela tiden, kan gå fem minuter mellan toalettbesöken ibland bara. Lite irriterande, men man står ut. Magen växer från vecka till vecka och det är jätteroligt att se förändringen. Är i vecka 28 nu, (27+5) och tiden flyger fram fortfarande, superkul. Har hittat några "mamma-grupper" på Facebook nu som jag gått med i, tjejer som ska ha barn ungefär samtidigt som en själv, riktigt roligt att se vad andra skriver och dela med sig av sin egna graviditet med folk i samma sits. Snart blir det även föräldrargrupp för oss, då får man träffa folk i närheten också, ska bli jätteroligt. Ska gå tre måndagar, två timmar varje gång, ser fram emot att få lära mig lite också. 
 
Avslutar inlägget nu med en bild på magens förändring hittills. Ena bilden tagen i vecka 23 (22+0) och andra bilden tagen i vecka 28 (27+0). Ha det så bra, puss & kram! ♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0