20 oktober 2013. Onda ben!

Hej på er. 

Hoppas ni har haft en trevlig söndag hittills och att den fortsätter vara bra. Jag har en sån där kallad "bakis-söndag" i soffan och kollar på alla repriser av "Vem vet mest?". Känner verkligen hur pinsamt det är när man inte kan svaret på en enda fråga. Självklart är jag inte bakis, men känner mig lite så. Har så fruktansvärt ont i mina ben och har haft det några veckor nu. Känns bara som att man ska vakna upp en morgon och vara förlamad. Värst på kvällarna när jag ska sova och inte ens kan vända mig om i sängen eller resa mig upp utan att det ska göra sjukligt ont. Smärta! Ibland kan jag inte ens stödja på högra benet och det känns lite läskigt. Barnmorskans råd var att ligga inne och vila, inte så jättekul direkt. Inte kan jag sova ordentligt om nätterna heller, så är otroligt trött och har mycket huvudvärk just nu. Vaknar flera gånger om nätterna och får inte vila ut som jag behöver för att få vara pigg. Vaknar så himla ofta av sendrag också, så detta är dom största nackdelarna jag stött på under min graviditet. Glad att det inte är värre än det är, men det är ändå tillräckligt jobbigt. 

Just nu är det fredagens finalavsnitt jag tittar på, sjukt svåra frågor, eller så är det bara jag som inte kan så mycket. Den saken går att diskutera. Igår gjorde ju jag cupcakes till en flickas dop, dom hade önskat att få hallonmuffins med vit chokladfrosting färgad rosa och dekorerade. Resultatet kommer jag lägga upp i slutet av inlägget. Var jätteroligt att få baka lite igen! Har en till beställning till den 15 november på cupcakes till ett annat dop, superkul. 

Andra planeringar på schemat innan dess är hockey med Tobias och hans två kusiner, en tripp till Vallentuna för att fira min fasters 40-års dag, en tripp till Leksand och hälsa på familjen och även jobba två dagar i Sandviken, jobb här hemma på någon middag, besök hos barnmorskan och säkert något mer. Tycker det är roligt att ha något att se fram emot. 

Nu väntar jag bara på att Tobias ska komma hem från jobbet och då blir det en promenad i det fina, men kalla, höstvädret, sen ska han laga mat (idag igen), vilket känns underbart. I vanliga fall är det jag som står för middagen, men igår var han gullig och gjorde en jättegod middag till oss och han sa att han även idag skulle laga maten. Vet inte alls vad det blir, något med kassler, men resten är en överraskning. Men han kan bara han vill, min man! :)

Nu lägger jag upp lite bilder på mina dop-cupcakes jag gjorde, ha det så bra allihopa! Puss & kram. 







Kommentarer
Postat av: Jack

Jäklar va fina, trots rosa färg. Skulle nog vilja ha en hel hög.

2013-10-20 @ 17:25:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0