10 oktober 2013. Ett år idag!

Hej på er, alla fina människor där ute.

För ett tag sedan fick jag en kommentar där en person skrev och frågade om inte jag kunde skriva ett inlägg om min pojkvän bara, och vilken dag skulle det passa bättre att göra det på om inte idag? För idag har jag och min pojkvän nämligen varit tillsammans i 1 år. Så nu tänkte jag ta mig lite tid till att skriva ett inlägg om hur vi träffades och lite mer än så.

Allting började förra sommaren, han och hans familj var på semester i Leksand, på just den campingen jag jobbade på under den sommaren. Det var egentligen inte meningen att jag skulle ha jobbat där förra sommaren, hade egentligen fått ett erbjudande på ett jobb i Stockholm, men kände att det var för tidigt, ekonomiskt och så. Fick även erbjudade om att jobba i restaurangen på campingen och det tackade jag ja till, till slut. Vilket jag är otroligt tacksam över idag. Jag jobbade alla kvällarna dom var där, från onsdag – lördag om jag inte minns fel. Jag stod i baren och Tobias kom fram några gånger och köpte öl och så, till slut började vi prata lite mer och mer och på fredag kväll bad han om mitt nummer, han fick det och när jag slutade jobbbet den kvällen så träffades vi och satt och pratade ett tag. Det var riktigt trevligt, men sen på lördagen var sista kvällen dom var där, så då sa han hej då och jag fick en kram, sedan sa han ”Vi hörs”. Jag trodde inte direkt att vi skulle höras och ännu mindre ses igen. Jag la till honom på Facebook samma kväll. Han accepterade mig, men vi sa inte ett ord till varandra. Efter några veckor, på min födelsedag, skrev han grattis och jag svarade med ett tack. Han forsatte skriva, jag blev rätt förvånad. Men han frågade hur jag mådde och sedan fortsatte vi prata i chatten och därefter på sms. Efter ett tag frågade han mig om han fick komma till mig en helg och jag sa att det fick han gärna.

Så någon vecka efter det bara så var han hos mig, det var helt sjukt. Kändes redan den helgen som att vi känt varandra hela livet. Det var en otroligt härlig känsla. Kunde vara mig själv med honom från första stund och säga precis vad jag ville. Han brydde sig inte om jag var osminkad eller sminkad, han sa att jag var lika fin vilket som. Han fick mig, för första gången i mitt liv, att känna mig fin. Ingen har tidigare lyckats med det. Det är det speciella med honom, att jag känner mig verkligen perfekt när jag är med honom, han får mig att känna mig speciellt, så som ingen annan lyckats med. Vi fortsatte träffas flera helger och i februari följde jag med honom hem för första gången, han fyllde även år då, så på samma gång fick jag träffa alla hans släktingar, som jag nu är en del av.

Tiden gick, vi umgicks väldigt ofta för att ha ett distansförhållande, men ska inte neka att det var jobbigt att vara ifrån honom, för det var riktigt jobbigt. Vi bestämde oss för att titta runt på lite lägenheter eftersom att vi visste att det tar tid att få tag i en lägenhet. Jag ställde mig i kö på lite olika lägenheter runt om Tierp och efter bara en månad så fick vi komma och titta på en lägenhet, jag hade inte möjlighet att vara med, men Tobias, hans mamma och syster åkte dit. Den var helt okej och vi bestämde oss för att ta den, den gick fortare än väntat, men så fick det bli. Sista helgen i april flyttade vi ihop och blev sambos. Underbart!

Nu har vi bott här i 5 månader och någon vecka och det känns riktigt bra, att vara sambos. Hur allting gick till med att jag blev gravid har jag redan berättat, så det tänker jag inte ta upp igen, men i januari 2014 ska vi bli föräldrar, ett äventyr väntar oss och vi längtar verkligen! Det har hänt så otroligt mycket på det här året och det är helt fantastiskt. Alla har motgångar, och vi klarar oss igenom det, tillsammans.

 Jag är så otroligt glad över att jag har dig och att du vill vara min. Jag skulle aldrig någonsin kunnat önska mig någon annan än dig, eller en bättre pappa till mitt barn, för det vet jag att du kommer bli. Du lyser upp mina dagar och jag älskar dig så otroligt mycket. Finns ingen bättre än dig, du är mitt allt och jag skulle inte kunna tänka mig ett liv utan dig. Ingen har någonsin fått mig att känna mig så uppskattad, så älskad och så fin. Jag ser hela mitt liv framför mig, tillsammans med dig och våran underbara son, och dessutom ett eller två barn till i framtiden. Jag vet, att så länge jag kommer få leva med dig, kommer jag få det bästa livet jag kan tänka mig. Du får mig att le, skratta och bara släppa allting omkring mig. Du är min solstråle, min livskraft och du betyder så mycket för mig. Min kärlek till dig är så stark så ingenting kan bryta sig igenom den. / Din Nicole. ♥

 

 
 
 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0