6 december 2013. Snöstorm.

Hej alla fina!
 

Just nu är jag i Tierp hos mina svärföräldrar, åkte med Tobias hit imorse när han skulle till jobbet för att jag var tvungen att besöka barnmorskan idag igen för ett nytt blodtryck, då mitt var högt i onsdags. Förra gången jag var där var mitt blodtryck perfekt och i onsdags var det högt, men idag var det bättre igen. Så det var skönt! Annars var allting bra, hjärtljudet låg på 130, brukar ligga runt 145, men det är lugnt ändå. Magen hade växt med 3 cm sedan jag var där senast. Nästa gång jag ska dit är 18 december. Det där med smärtan jag har i magen sa barnmorskan att det kunde vara musklerna som är ansträngda efter allt jobb och så, så jag skulle vila och ta det lugnt, inte bära tungt osv. Så ska jag se om det är bättre till måndag, annars skulle jag ringa förlossningen. Inte alls roligt att gå runt och ha ont. Kommer mest på kvällarna, så kan inte riktigt slappna av. Men det är nog ingen fara i alla fall.

Igår snöade det mestadels hela dagen, det var riktigt mysigt. På kvällen, innan Tobias kom hem från jobbet var jag ut och lekte med Hollie i snön, hon blir helt tokig av denna snö alltså, helt underbart. Idag är det dock inte lika roligt väder då det blåser som tusan samtidigt som det snöar. Halt på vägarna och stopp i trafiken överallt verkar det som. Hoppas på att Tobias tåg går hem som det ska från Uppsala sen.

Ikväll är det Idolfinalen, står mellan Elin och Kevin. I år har det varit väldigt svårt att veta vem som skulle åka ut varje fredag, men just den här finalen känns så otippad. Trodde inte dom två skulle stå där. Så jag har ingen chansning på vem som ens vinner. Jag är inte något fan av någon av dom heller så. Hade velat se Sandra i finalen och som vinnare, hon kändes mest värdig. Men det är självklart roligt för dom två som står i finalen.
Dock blir jag så jävla förbannad på den hemska, löjliga, pinsamma, tragiska delen av svenska folket som gör som dom gör mot Kevin. Jag förstår inte hur man kan vara så omogen och äcklig. Så som Kevin blir behandlad är ingen värd att bli behandlad, tycker det är så sjukt! Som säkert fler av er läst så har ju Paul Walker dött (väldigt tragiskt när en sån ung person dör) MEN, ingen, absolut ingen har rätt till att önska livet ur en annan person. Hur kan man ens vara så tragisk att man skriver och hoppas på att det skulle varit Kevin som dött? Vad har Kevin gjort er? (ni som avskyr honom så mycket). Det är inte på grund av honom som han står i finalen, det är på grund av delar av svenska folket. Vad får er att tro att det är rätt att klanka ner på en person som inte gjort annat än stått i TV och sjungit? Precis det som Idol går ut på. Dessutom, det är bara Idol, han står i finalen av Idol, inget annat. Inte direkt så att han ska ta över världen, vilket vissa där ute verkar tro. Jag hoppas verkligen att dessa människor som hotar honom, mobbar honom och är så hemska får lite vett i skallen, för ingen är värd att bli behandlad så. Skärpning nu! 

Jag blir bara så less på människor som inte har något vett i skallen och är så avundsjuka att dom måste kasta skit på en annan person. Jag orkar inte med sånt, det är så jävla lågt. Folk borde förstå bättre.

Igår var jag över till Beatrice, bor grannar med varandra, gick ut med hennes hund ett tag förut, som jag skrivt om. Fick lite barnkläder av henne, jättesöta! Så snällt av henne. Fick också ett par jättesöta skor, jag blir helt till mig alltså, dom är så himla små, förstår inte att jag snart ska ha en lite bebis. 47 dagar kvar till beräknad förlossning idag, känns toppen! Just nu har lillen hicka i magen, guppar och har sig. Inatt ville han inte sluta sparka så var tvungen att gå upp på toa lite då och då, inte så roligt när alarmet står på 04.30, haha. Men fick i alla fall sova 4 timmar och vilade när jag kom hit imorse. Sen blev det lite morgonmys med mina lilla tjej.

Hon är för söt ibland alltså! Nu ska jag avsluta inlägget, ha en bra helg allihopa. Puss! ♥

Kommentarer
Postat av: Ida

Ska också till BM i Tierp den 18 Dec :-).

Svar: Åh, vad roligt! :) Vilken vecka är du i och vart bor du? :)
Nicole Köhlmark

2013-12-07 @ 19:22:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0