19 december 2013. Vecka 36.

Hej på er. 

Hoppas allt är bra med alla där ute. Det är helt okej med mig, börjar känna mig tyngre i kroppen för varje dag och har ganska ont, lite överallt just nu. Ryggen är värst, speciellt när man ska sova så är det ganska jobbigt när man inte kan ligga på ett bra sätt. Måste vrida och vända mig hela tiden och det känns bara obehagligt. Vaknar flera gånger på nätterna och känner mig verkligen inte utvilad på dagarna. Min energi är helt borta. 

Igår gick jag in i vecka 36 (35+0) och var även på det sista besöket hos barnmorskan för i år. Vi pratade lite inför förlossningen och som vanligt kollade vi blodtrycket, hjärtljudet och mätte magen. På två veckor hade magen växt med 2 cm. Allt såg bra ut och det känns lika skönt varje gång man får höra det! Har 3 inbokade tider till hos barnmorskan 2014, 2 innan beräknad förlossning och 1 efter beräknat datum ifall jag går över tiden. Vilket jag tror, men verkligen inte hoppas! Han får gärna komma när som helst, bara det är efter nyår, haha. 

Jag tänkte lägga in lite bilder på magen från idag, alltså vecka 36 (35+1). Bara 34 dagar kvar nu, längtan är obeskrivlig!











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0