29 januari 2011. Dag 1 - Presentera mig själv!

Jag hade tänkt att ge mig in på en liten "lista" som verkar rolig, jag gillar att skriva om saker, och detta blir som en liten inspiration. Men om det blir 20 dagar i följd vet jag inte, beror på hur mycket tid jag har till bloggen. Men ska försöka! Börjar då med dag 1 nu!



Dag 01 – Presentera mig själv


Ja, vad ska man säga? Jag heter Nicole, är 18 år. Fyller 19 år den 29 augusti i år. Jag går andra året på hotell- och restaurangskolan i Leksand. Orsaken till att jag går andra året är för att jag först började på Media, men bestämde mig för att byta! Jag bor i Lycka tillsammans med min familj, men i sommar planerar jag att flytta ihop med min pojkvän, men vi får ju se hur det blir med det. Jag har bott här i 1½ år ungefär, innan det bodde jag i Siljansnäs och innan det i Vallentuna som ligger utanför Stockholm. Jag är alltså född på Danderyd BB i Stockholm och min kärlek till Stockholm är stark. Åker dit så ofta jag kan, tyvärr är det inte så ofta med tanke på att jag inte har den bästa ekonomin. Jag har den största delen av min släkt där och även några barndomsvänner.

Hur är jag som person? Jag tycker själv att jag är en positiv människa, vill inte se livet negativt, det är ju ganska onödigt. Jag tycker att man ska ta vara på den tiden man har tillammans med nära och kära. Jag är omtänksam, bryr mig verkligen om mina vänner och min familj. Vill aldrig att dom ska må dåligt och om dom gör det gör även jag det. Jag är väldigt känslig av mig och tar åt mig av minsta lilla. Men ändå bryr jag mig inte vad andra tycker om mig, hur jag ser ut eller är. Jag är den jag är, jag ser ut som jag ser ut! Det är väl inte andras problem? Jag hatar falskhet! Det måste vara det värsta jag vet. Jag är en väldigt ärlig person, säger som jag tycker. Hm, mer då? Jo, jag är inte speciellt smart, det vet mina närmsta. Men alla kan ju inte vara det heller! Jag är helt enkelt trög. Jag vill ingen människa illa och tycker att man ska behandla alla likadant. Alla har känslor, bara det att kanske inte alla vågar visa det! 

Vad gillar jag att göra då?
Jo, jag gillar att måla och rita, laga mat, pyssla i trädgården, sjunga, dansa (tyvärr kunde jag inte fortsätta med det då jag fick en skada i mitt knä), skriva, ha myskvällar med familjen, fotografera, inreda, vara med vänner, osv.

Dom bästa vänner jag har
är självklart min pojkvän, Jesper och Stina. Min pojkvän bor väldigt långt ifrån mig men vi ses så ofta vi kan och har hållt ihop i ett år och snart en månad. Jesper och jag träffades första gången när jag gick Media, vi började smsa och sen träffades vi och kom bara närmre och närmre varandra, och idag är han min bästa vän! Stina träffade jag också när jag gick Media, vi gick i samma klass. I början pratade vi inte så jättemycket men sen började vi prata och kom varandra väldigt nära. Sen gled vi ifrån varandra i ungefär ett halvår och det halvåret var jag inte hel. Men sen började vi prata igen och hittade tillbaka till varandra väldigt fort! Det är jag otroligt glad över idag! Dom här tre personerna är en del av mig, därför dom är med i "presentationen".





Den här bilden visar mig osmarta sida lite, tycker jag!





Här är resten av dagarnas punkter.


Dag 02 – Min första kärlek
Dag 03 – Mina föräldrar
Dag 04 – Vad bjuder jag på för mat?
Dag 05 – Vad är kärlek?
Dag 06 – Min dag
Dag 07 – Vänner
Dag 08 – Favoritsaker
Dag 09 – Bloggfavoriter
Dag 10 – Mina syskon
Dag 11 – 10 saker du inte vet om mig
Dag 12 – Mina drömmar
Dag 13 – Barndomsminne
Dag 14 – Detta ångrar jag
Dag 15 – Mina förebilder
Dag 16 – Det här får mig att gråta
Dag 17 – Mina rädslor
Dag 18 – Min favoritplats
Dag 19 – Saker jag saknar
Dag 20 – Det här ska jag bli när jag blir stor

Kommentarer
Postat av: angelica

sv okej va härligt :) jag mår skitbra!

eller hur! :)

2011-01-30 @ 11:54:12
URL: http://angelicacarlsson.blogg.se/
Postat av: Stina

Åh. <3

2011-01-30 @ 15:51:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0