080510 - Marknad.

Har fått världens sötaste tröja idag, av mamma!








    Hejhejhallå.

 
Idag skulle jag gå upp vid elva tänkte jag, men råkade somna om lite när klockan ringde, så gick upp vid halv tolv. Träffade på en lerig mamma i hallen, hon och pappa hade varit och hämtat ved, då fastnade bilen i lera, så mamma fick putta på medans pappa gasade, så ja.. hon blev full med lera. Fint var det! Hur som helst, frågade henne om hon skulle till marknaden och det skulle hon. Så jag käkade frukost och gjorde mig i ordning, sen så åkte vi och slängde lite skräp, handlade, åkte hem med det och åkte mot Rättvik! Vi gick runt nästan hela marknaden, tog ett tag. Precis i början när vi hade kommit dit stod vi och tittade på jättesöta barnkläder, och då så tittade jag rakt över vägen till ett annat marknadsstånd och såg en ursöt smurftröja, blev kär på en gång och gick och tittade på den. Blev inte så mycket av det sen, vi fortsatte gå och efter någon timme när vi var på väg till bilen så sa mamma att jag kunde gå och titta på smurftröjan igen, och så gjorde jag det och hon sa att jag kunde få den av henne. Gud vad glad jag blev!! ♥ När vi var klara på marknaden åkte vi hem, och igår brann det tydligen mellan Leksand och Rättvik, det var svart överallt. Det var helt sjukt hur mycket det var som hade brunnit, var på grund av tågen, gnistrorna som kommer ifrån när dom bromsar och så. Tur att det inte var vid några bostadshus.

 När vi kom hem fikade vi lite, åt munk och så. Sen satte jag mig vid datan och pratade med Emil, min nörd som tittar på hockey just nu, hihi! Ikväll ska vi grilla, ska bli riktigt gott! Nu ska jag fortsätta titta runt lite på internet, typ olika bloggar. Men hoppas ni har haft en bra dag! Juste, måste berätta att min morfar kommer imorgon, Siv och Baloo också så klart. Ska bli kanonkul! Puss på er, take care.





²º¹º


Du är mitt allt, min värld, min luft jag andas,
utan dig skulle jag aldrig vara så lycklig som jag faktiskt är.
När jag ser ditt leende blir jag varm i hela kroppen,
precis som när du ligger där tätt intill mig.
Jag ser dina ögon blunda lite lätt,
medans jag hör dina andetag och känner ditt hjärta slå mot mitt bröst.
Jag känner mig fri, jag känner en frihet och lycka som jag inte trodde fanns,
men jag känner den när jag är med dig,
du är den enda som kan få mig att känna så här,

jag är kär!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0