030510 - Sjuker.

J a g   h a t a r   a t t   v a r a   s j u k .







   
Goddagens!

 
Jag sitter här helt ensam och sjukar mig, det är riktigt jobbigt! Men jag kom på att jag inte hade bloggat på länge, så ska ta och göra det nu!

 Fredags - Efter skolan väntade jag och Christoffer på Stina, när hon hade slutat åkte vi hem till Christoffer och åt glass, löste korsord och Christoffer övade även på Rubik's Kub. Vid sex skjutsade jag Stina till Erika och sedan hämtade jag Christoffer och vi åkte hem till mig och käkade. Sen började vi skriva ett CV till mig, kom inte så långt med det, för vi skulle till Gropen och kolla på brasan! Det var inte så roligt där dock, träffade Elin ett tag, Stina och Erika också! Det var den enda trevliga, så jag och Christoffer åkte hem till honom ett tag, tills Jesper ringde och sa att han skulle till Leksand, då gick vi dit igen, och då var det betydligt mer folk man visste vilka det var. Så där blev vi ett tag, det är rätt roligt att se fulla människor göra bort sig, höhö! Någon gång på natten gick jag och Christoffer tillbaka till honom, och jag åkte hem! Pratade lite med Emil, innan jag skulle sova.

 Lördags - Jag vaknade, gjorde mig i ordning och så, pratade med Emil, packade saker till kvällen och hann inte med så mycket mer. När mamma kom hem bokade vi biljetter till Kiruna! Sen åkte jag till Siljansnäs, hem till Marit. Vi lagade mat och käkade, sen började vi fixa oss lite smått, gjorde födelsedagskort till Sandra och Beatrice! Någon gång vid åtta kom Marits bror och hämtade oss, och vi åkte till Almo. Var inte så många där när vi kom, men det kom mer folk allt eftersom. Fick skjuts hem sen, som tur var i kylan! Så vi var hemma hos Marit vid halv tre, gjorde oss i ordning för sängen och somnade nästan på en gång!

 Söndags - Vaknade vid sju för att jag var så kissnödig, sen somnade jag om igen till nio! Då var Marit vaken, så vi började prata lite, jag kunde knappt hålla ögonen öppna, men jag klarade mig! När vi hade legat där ett bra tag gick vi upp till Marits rum! Tiden gick, vi käkade frukost. Jag ringde Emil någon gång efter elva för att jag var så orolig över att han inte svarat på mitt sms eller smsat alls, för han brukar aldrig sova så länge, men det gjorde han visst. Så jag väckte honom, men det var ju inte meningen, hihi! När jag hade packat och så, åkte jag hem! Var hemma fem över tolv, då packade jag mina serveringskläder och ringde Emil och pratade med honom ett litet tag, innan jag var tvungen att åka till skolan! När jag kom till skolan var det låst, Christoffer, Elin och Mimmi var där redan, men Cattis kom efter ett tag och öppnade åt oss. Så vi började stryka för fullt, gjorde i ordning matsalen och massa fika. Sedan väntade vi in alla som skulle komma, och det var en hel del! Jag mådde pissdåligt, och min lärare frågade mig flera gånger om jag inte skulle åka hem, men jag envisades med att stanna! Efter den dagen, typ kvart i fem, åkte vi till Amore och Christoffer, Elin och Mimmi käkade pizza, Amanda och Bamse kom även dit. Vid sex åkte jag och Christoffer hem till mig och skrev klart mitt CV och jag skickade en ansökan till ett jobb. Skjutade hem honom vid nio och när jag kom hem igen käkade jag (för jag hade inte gjort det sedan frukost) och pratade med Emil. Jag var jättetrött, så blev bara en dryg timme. Somnade i alla fall på en gång, skönt var det!

 Idag gick jag upp kvart över åtta, sjukanmälde mig, klädde på mig, borstade tänderna och åkte till tandläkaren! Var där i ungefär en timme, när jag kom hem var pappa hemma, så pratade lite med honom! Sedan ringde jag lite jobb i Kiruna. Efter det somnade jag på en gång, och vaknade igen vid halv ett. Var riktigt skönt att sova! Sen skrev jag en ansökan till ett jobb, mejlade Ann och pratade med Emil. Blev nyss lite käk, för jag hade inte ätit något. Så nu är jag så mätt man kan bli. Nu har jag ingen aning om vad jag ska göra, väntar på att klockan ska bli fyra och strax efter halv sex, för då ska jag ringa två jobb. Men tiden går så segt när jag inte har något att göra. Men får väl ta och kolla på talang som jag missade i fredags kanske.

 Hoppas det är bätter med er, än vad det är med mig!
Take care!! Pusspusspuss.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0