060310 - Broken strings!

Sitter och lyssnar på  J a m e s   M o r r i s o n !








    
Goddag!

 Jag har inte bloggat på väldigt länge nu, men det är på grund av att jag har Emil här. Så har inte haft så överdrivet mycket tid till bloggen! Men ska berätta lite om Stockholm nu medans han duschar, fast han är nog klart snart men..

 Torsdag - Jag åkte med tåget fem i sex på morgonen till Borlänge och där bytte jag tåg mot Stockholm, det var försenat tretton minuter, men det gjorde absolut ingenting. När jag kom fram till centralen så väntade jag på Emil som kom cirka en halvtimme efter mig. Vi fixade ett skåp att låsa in våra saker i eftersom att vi skulle gå runt på stan i några timmar tills min morbror slutade. Så när vi hade fixat det så gick vi ut mot drottninggatan, gick runt en massa och pratade en hel del. Vi gick och käkade lunch rätt tidigt eftersom vi var där så tidigt, och sen blev det ut på stan igen. Mitt bästa köp var en Rubik's kub. Sen köpte jag även lite annat! Vi gick och fikade efter en stund på ett mysigt fik och jag drack en jättegod varm choklad, mums! Sen gick vi bara runt som tokar på stan tills min morbror slutade vid fem, då tog vi bussen hem till honom och Camilla i Haninge. Vi gjorde inte alls mycket på kvällen. Tog det bara lugnt!

 Fredag - Vi åkte in till Gamla stan och kollade lite där, gick sedan mot drottninggatan. Där käkade vi på tacobaren, det var riktigt mumsigt. När vi var klara där åkte vi hem igen. Blev bara mys på kvällen och Saw 6, eller vilken det nu var. Och jag har inte sett någon av dom tidigare, hm.. Den var äcklig!

 Lördag - Vi åkte in till Haninge centrum med Björn och Camilla och gick runt där och kollade i affärer någon timme. Åkte sedan och handlade lite mat och jag köpte Ben & Jerry's till kvällen. När vi kom hem gick jag och Emil och vilade, somnade lite också. Camilla lagade jättegod mat, vi käkade och senare blev det melodifestivalen. 

 Söndag - Slappade ett tag, sedan blev det duschen och fixning! Drog in till Hötorget, köpte biobiljetter, gullet bjöd mig! Sedan gick vi till ett fik och käkade macka och efter det gick vi till bion och vi kollade Farsan! Det var riktigt bra och rolig. När bion var slut så gick vi till McDonalds och käkade lite och tog sen tunnelbanan och bussen hem. Tog det bara lugnt då!

 Måndag - Vaknade och fixade oss, drog in till stan när vi var klara och mötte upp Björn och lämnade nyckeln till honom. Efter det gick vi till centralen och drog in på pressbyrån. Köpte macka och dricka till bussresan hem! Sen var det dags att leta upp våran buss och dra hem! På bussen fanns det bara en plats kvar med två lediga platser bredvid varandra när vi kom på, och det var längst bak! Så där satt vi. Det satt en mycket konstig snubbe snett bakom oss, han var sjukt dryg. Men det fick vi stå ut med. Vi var hemma lite senare än sagt, men det gjorde ingenting. Mamma hämtade oss på stationen och vi drog hem och tog det lugnt. Sen käkade vi lite och blev bara film och mys på kvällen. Senare började jag dock må dåligt och jag spydde till och med.

 Så i tisdags mådde jag inte heller så bra, onsdags mådde jag lite bättre, var ute och gick en sväng och så där. Tog det mest lugnt eftersom att jag inte var helt frisk. Men i torsdags mådde jag bättre och vi åkte med mamma och pappa till Falun! Kollade mest runt och Emil köpte present till sin farmor. Sen blev det kebab också, riktigt gott! Igår (fredag) åkte jag och Emil till min mormor, mamma skjutsade oss för hon skulle ändå till jobbet. Mina små sötingar var där, Jens och Lukas. Vi lekte med dom en massa och dom var söta och dryga, som vanligt! Vid halv fyra tog vi bussen hem, gick in på konsum när vi kom till Leksand och köpte lite gott till kvällen. Sen gick vi hem, jag började med maten och sedan käkade vi! På kvällen blev det film och mys bara.

  Idag har vi ingenting planerat, jag är riktigt trött. Somnade efter att vi hade käkat frukost. Blir i alla fall Melodifestivalen ikväll. Imorgon blir det kanske hockey, annars vet jag inte riktigt. Sen börjar skolan igen. Det har gått för fort tycker jag. Lovet har bara rusat iväg, usch! Och nu har jag verkligen ingenting mer att skriva. Bilder kommer sen, någon gång. Puss, take care!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0