020610 - Fem månader idag!

1 2 3 4 5 månader idag,  m e d   m i n   h o t t i e .








      Tjubadu.

 
Nu var det ju det där med att inte ha tid och ork till bloggen, men har faktiskt saker att skylla på, mycket i skolan & jag sitter hellre ute i solen när det är soligt. Berättar lite från söndags - till idag lite snabbt!

 I söndags vaknade jag ovanligt tidigt för att vara mig, vet inte varför. Det var varmt och jag var pigg. Gjorde mig i ordning, duschade och så. Sedan åkte jag och pappa till Insjön och kikade in det nyöppnadet Clas Ohlson. Var galet snyggt från vad det var förut, när vi var klara där så hade pappa lovat mig en glass, men dom hade bara mjukglass (vilket jag typ spyr när jag äter) så vi åkte bort till en blomaffär och köpte glass - blev även en blomma till mamma, det var ju faktiskt mors dag. Dagen gick segt. Vid fyra var mamma hemma, då gav jag henne blomman. Och hon blev jätteglad! Sedan lagade pappa mat, och jag dukade lite, sen så käkade vi, efter det gick jag ut och la mig på studsmattan och pratade med min hottie. När jag var klar med det gick jag in och gjorde en blåbärspaj. När vi skulle börja käka den, så kom jag med ett paket till mamma, och hon blev chockad. Hon trodde inte att hon skulle få något mer. Men hon fick ett vinglas med ett Musse-motiv av Lasse Åberg. Var en lyckad dag i alla fall.


En liten bild på hur jag dukade.


 I måndag var det köket som gällde i skolan, jag stod för förrätterna, och jag fick skala ungefär 100 räkor, sen fick jag även fixa lite till tisdagen. Har inte mycket mer att berätta om måndagen.

 I tisdag var det köket igen, hela dagen! Hade lunchöppet för sista gången i ettan. Sen blir det ju mer i tvåan! Hur som helst gick allting bra, förutom att jag mådde dåligt och trodde att jag skulle svimma. Men det gick bra. Sen var jag med Christoffer på kvällen. Hände inte så mycket.

 Idag så började jag 10.40 med engelska. Hela lektionen gick åt att Christoffer redovisade, sen så åkte jag hem och käkade en snabbis, gick ut och la mig på studsmattan och skrev dagbok, sedan solade jag i en halvtimme. Blev röd också, haha! Men det får man väl stå ut med. Är i alla fall lite brunare än vad jag var från början, och än vad jag brukar vara den här tiden på året. Brukar inte sola, på grund av lite grejs. Men i år, hade jag tänkt bli lite brunare än jag brukar. Får se hur det blir med det. Åkte tillbaka till skolan så jag var där strax innan två, började idrotten fem i. Hade brännboll. Alla i klassen (förutom en) var med på idrotten idag!! Första gången hittills vi är så många. Brukar bara vara 4-5 stycken. Så idag var det faktiskt lite roligt. När idrotten var slut åkte jag hem, efter ett tag hämtade jag Christoffer, åkte hem till mig, lagade mat, käkade, sen så blev det datan och så. Skjutsade hem Christoffer lite senare. Och nu sitter jag här, smsar med min hottie. Ska väl prata med honom snart, och sen sova.

 Nu har jag inget mer att skriva. Men vi hörs! Take care.



Räkorna & en uppsväld överläpp (i alla fall halva)


²º¹º


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0