220110 - Jobb!

D u   ä r   f i n   s o m   d u   ä r !






  
Tjenixen!

 
Kom hem från jobbet för ungefär en timme sedan, det gick kanonbra! (förutom alla fulla gubbar) gillas verkligen inte. Tur att det finns vakter. Idag började jag klockan nio med teckenspråk, vi gick igenom några dialoger och sen orter och städer, efter det hade jag hål i en timme, klockan tio i elva så hade vi matte, fick tillbaka proven vi gjorde innan lovet och jag klarade det, känns skönt! Sen var det lunch och sen engelska, kollade på film, så det var en slapp dag idag. Direkt efter skolan gick jag hem, fixade i ordning det jag skulle ha med mig, lagade mat och käkade. Sen när mamma kom hem vid fyra så skjutsade hon mig till jobbet och jag kollade upp vart jag skulle vara och jag skulle vara i Starbar! Hade aldrig varit där, så hade ingen aning om vad jag skulle göra.

  Gick och bytte byxor och skor, sedan drog jag in till baren och där var Camilla, hon förklarade lite för mig och så, efter ett tag kom Ann-Sofie, då fixade hon och jag lite grejer, sen kom även Cassandra och Monica har jag för mig att hon hette. Vid halv sex öppnade vi och då kom det en massa moringar och ville ha mat och dricka. Jag gick mest och plockade tomma flaskor och sånt eftersom att jag inte kunde med kassan. Sen när matchen började blev det lugnt, vi städade lite och vilade, sen i pausen kom alla in igen och då gjorde jag samma sak, plockade saker, tallrikar, flaskor och sånt. Sen blev det en kort vilostund för oss för dom ville aldrig gå ut där ifrån, sen när andra pausen var så fick jag även sälja lite alkohol och sånt för då hade jag lärt mig kassan och det gick faktiskt bra! Sen började sista perioden och då började vi plocka ihop och städa, allting gick väldigt smidigt! Var klar redan vid halv tio, då kom mamma och hämtade mig, nu sitter jag här och är helt slut i benen och fötterna! Men det är det värt. Hoppas ni har haft en bra fredagskväll, take care!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0