190210 - Borlänge.

Det är väldigt kallt, kallare än kallt just nu.







  
Hejsan!

 
Idag kom min bror in vid halv nio och sa "Har du försovit dig?" Sen typ fem minuter senare kommer min pappa in och säger "Ska inte du till skolan?" Då fick jag damp och skrek "Jo, men ska upp när min klocka ringer." Hatar att bli väckt för tidigt när man ska till skolan. Kvart i nio gick jag upp för att jag inte orkade ligga kvar halvvaken i sängen! Skulle egentligen upp vid halv tio. Men det var skönt att komma upp tidigare faktiskt, slöade vid frukosten och sen blev jag stressad ändå, tänkte gå vid tio till skolan. Skulle börjar tio i elva, men jag gick 10.27, vilket är något försent för att hinna till skolan i tid. Men jag skyndade mig allt jag kunde och var framme vid skolan fem i, fem minuter sen. Men.. Klockan kvart i fick jag ett sms av Christoffer där det stod att våran matte var inställd och att vi började 12.20. Så då blev jag riktigt arg, hade skyndat mig helt i onödan! Men jag och Christoffer gick in på Gästis och drack te och pratade, sen gick vi till matsalen med Amanda och fick även sällskap av Nisse där, mycket trevligt. Sen hade vi engelska tjugo över tolv och då fick vi besök av rektorn som skulle prata med dom som läser snabbare engelska, vilket inte jag gör. Så jag pluggade på till provet vi har nästa vecka. Slutade 13.20 och då gick jag över till Gästis igen och kollade facebook snabbt och gick sedan in till skolan med Christoffer och väntade på att Stina skulle sluta, när hon kom gick vi till brandmannen och hon och jag tog bussen till Borlänge.

  När vi var framme i Borlänge gick vi till Kupolen och där började vi kolla runt lite, blev lite käk och mer kolla runt, mysigt var det i alla fall. När vi satt och åt kom min bästa vän Jesper och sa hej och pratade lite, det var awesome! Sen var det så klart tågförseningar när vi skulle åka hem, inget ovanligt. Skulle vara hemma i Leksand tio i sju men var där halv åtta, underbart! Hm.. Nu vet jag inte riktigt vad jag ska skriva eller göra, så jag lämnar bloggen och går till tvn tror jag, hoppas på att det är något man kan se. Annars kollar jag nog på någon film. Orkar inte bara sitta här! Skriver nog nåt imorgon, pusspusspuss! Take care.




Jag igår.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0