150810 - Hemma i Leksand!

Nu är jag hemma - och det är sommar här!






    
Helloooo!

 
Dom sista två veckorna på sommarlovet - Och jag fick den sommar som jag velat ha! Sol sol sol och åter igen sol, underbart va? Ja! Jag och min pojkvän var ju i Stockholm förra veckan, på måndagen kom vi ner, träffade min morbror och lämnade våra väskor. Sen så käkade vi och åkte in mot Långholmen. När vi kom dit väntade vi på Emils kompisar som också var där, när dom kom till Hornstull gick vi och mötte dom och sedan gick vi till Långholmsparken och gick in på området - Som var otroligt äckligt. Var bara lera och skit överallt nästan! Men det gick ändå. Kändes som att vi fick vänta galet länge innan Lars Winnerbäck skulle spela, men till slut så gjorde han det. Och när konserten var slut så drog vi oss mot T-centralen där vi gick till donken och några käkade, jag köpte bara en dricka, var så sjukt törstig! Efter det åkte vi hem och vi var hemma ungefär runt halv ett. Var riktigt skönt att sova då kan jag säga!

  På tisdagen åkte vi till Gröna Lund där vi spenderade hela dagen! Först i kön en timme, och sedan i karuseller och sånt skoj! Vi såg också Cimon från Paradise Hotel, fast det var bara jag som tyckte att det var coolt, konstigt nog, haha! När dom stängde så åkte vi över med Djurgårdsfärjan till Slussen där vi sedan tog en promenad från till Centralen. Det var riktigt mysigt! Var hemma rätt sent då också, så var skönt att sova!

   På onsdagen så skulle vi egentligen gå på Skansen, men vi orkade inte, så vi drog på stan och shoppade! Jag hittade verkligen inte det jag hade hoppats på. Men men! På väg hem träffade vi på Camilla, så vi tog sällskap hem! Så käkade vi middag tillsammans när vi kom hem. Björn hade lagat mat, riktigt gott! Sen blev det lite tv-tittande och sånt.

    På torsdagen åkte vi in till Haninge centrum och kikade i affärer innan vi begav oss mot Vallentuna, till min bror och hans fru! Vi var där vid sju - halv åtta! Gosade lite med Lovisa, och sen käkade vi och sen blev det tv och inte så mycket mer! Sen på fredagen skulle Ann och Desi in till Kista, så jag och Emil åkte med. Vilket var galet tur - för jag hittade en del där! Så det var värt värmen och den timmen det tog att åka dit! Sen på kvällen blev det massa gos med Lovisa och även Emil hade henne i knät, han vågade inte riktigt, haha sött! Sen käkade vi tacos och kollade på film efter det.

  Åkte hem igår, Ronnie skjutsade in oss till Centralen vid elva. Tåget gick kvart i tolv och vi var där tio minuter innan tåget gick. Så jag blev lite stressad kan jag lova! Men vi hann med allting. Resan gick fort, eller ah, kändes fort. Tog tre timmar och tre minuter. Sen när vi kom till Leksand fick vi vänta på mamma att hon skulle sluta jobbet och komma och hämta oss! Var jätteroligt att träffa henne, och resten av familjen! Sen på kvällen igår så drog jag och Emil in till Leksand. Träffade Jesper, Sandra och Beatrice! Det var trevligt. Sen åkte vi hem till mig igen vid halv två ungefär, så vi blev där ett tag! Men till slut blev det visst för kallt, haha! Sen idag har jag bara packat upp och inte gjort så mycket mer. Tänkte lägga upp lite bilder på vad jag köpt, men inte på allt. Orkade inte ta bild, nanana! Men ni får ha det så bra, vi hörs! Take care!!






Du & Jag är en bok som man fyller i halva var. (alltså jag och Emil då) Så är det roliga frågor och massa sött.


²º¹º


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0