260410 - Måndag.

Jag bor fan på landet, så långt ut på landet man kan komma till och med.








     
Hejhoppknopp!

 
Idag gick jag upp en timme tidigare än vad jag egentligen hade behövt, bara för att gå till skolan, tog inte moppen, duktigt va?! När jag kom till skolan efter en härlig promenad så hade vi genomgång på vad olika facktermer betyder, så vi satt och skrev ner betydelser och sånt i ett tag, sen hade vi lunch vid halv tolv. Klockan tio över tolv hade vi serveringsprov och det gick rätt så bra, hoppas jag i alla fall. Får väl se när vi får tillbaka det. Fick tillbaka lite uppgifter idag också, från näringsläran och livsmedelskunskapen! Hur som helst, efter provet så gick jag hem igen och började med en annan skoluppgift, blev nästan klar. Men ska kika igenom och så där imorgon tror jag! När jag hade fixat det så cyklade jag in till Leksand och mötte Christoffer, vi cyklade runt lite och sedan skulle vi till Konsum för att kolla om dom hade vattenslangar, och här kommer en liten bild på hur det såg ut när vi skulle åka över vägen till Konsum.. Haha!



Bilden stannade så att jag och Christoffer skulle kunna cykla över vägen! Då när jag var framför bilden såg jag den där cyklisten komma från vänster och Christoffer var redan på cykelbanan då, och skulle cykla över, men jag hann inte reagera på det, så cyklisten cyklade rakt in i Christoffer med världens fart så cyklistens cykel for över Christoffer och cyklisten själv for på något sätt in i den där bilden där. Och han kunde inte svenska heller, så han stod bara där och sa "sorry, sorry" och försökte visa något med händerna, vi fattade inte riktigt. Men som tur är verkade det som att allting gick bra. Cyklisten cyklade vidare och allt såg bra ut, men man vet ju aldrig! Christoffer mår bra i alla fall, fast han var lite skakis, stackarn!
Pratade nyss lite med Emil och nu pratar vi på MSN! Imorgon ska jag baka bullar, städa lite och äta lunch hemma hos Christoffer. Kommer nog bli trevligt. Hoppas att det är fint väder imorgon också, då kanske det blir en liten cykeltur till Christoffer. Men ska springa på vårat springband hemma ändå, så spelar inte så stor roll. Men får se hur det blir! Men, nu har jag inte så mycker mer att skriva, kan visa liiite bilder. Puss, take care!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0