221009

Tjapp.
Idag är jag sjukt trött och mår inte så bra, men gårdagen gick sjukt bra!!

Igår då, direkt efter skolan så duschade jag av mig, gick och köpte en Bärry i caféterian, bytte om och sen drog vi till Ejendals och lämnade våra saker i omklädningsrummet, sen gick vi till tältet precis bredvid Ejendals där vi skulle jobba. När vi kom hade folket redan början komma in, dom var lite tidiga. Men Elias tog med oss ut och förklarade snabbt vad det var vi skulle göra, jag, Mimmi, Simon, Emilia och Carro fick gå upp till köket i Ejendals och hämta maten och dom andra fick fixa kakor och samla in tomma flaskor och sånt. Sen fick vi gå ut med maten på bordet, fick ett fat med mat för tio att ställa ut lite här och där. Vet inte hur många gånger man gick, dom var sjukt varma och tunga, rätt jobbigt! Men det gick bra. Sen så åt dom och vi började plocka av borden. Sen när matchen började gick alla in för att kolla på den och vi började städa i tältet tills dom skulle komma tillbaka dit igen för att dricka lite och så, under första pausen. När dom kom tillbaka blev det fullt upp igen, jag sprang fram och tillbaka och hämtade en jävla massa ölflaskor och sånt. Gick fort, dom försvann lika snabbt som dom kom, då började vi städa lite smått igen. Sen fick som som ville gå, gå hem! Men jag hade ingen skjuts hem förrän Mimmi skulle åka, så jag stannade, och jag vill ju det också. Sen kom Rebecka som sköter allt och tog med mig, Christoffer och Amanda in på Ejendals så fick vi jobba lite där, fanns inte så mycket att göra i tältet nämligen. Jag fick vara i Logerna, fick gå in i alla loger och hämta glas, tomfalskor, städa lite och så. Det var chill. Träffade lite trevligt folk också. Mimmi åkte hem tidigare så jag fick skjuts hem av Anki som jobbade vid logerna med mig. Sen frågade Rebecka om jag även ville jobba den 30, och jag sa ja. Ska ringa henne idag om det.

Idag ska jag bara ta det lugnt så att jag kan gå till skolan imorgon, min mage tar kol på mig. Jag hatar att ha ont i magen, fyfan! Men det blir alltid bättre, har en kaka i ugnen också. Bakade en kaka här om dagen och mamma är inte hemma, så jag berättade det för henne och så lovade jag att hon skulle få en när hon kommer hem , och lovar man så ska man ju hålla det. Så hon kommer hem alldeles strax tror jag! Då ska hon allt få se va duktig jag har varit, haha. Är så avundsjuk på henne, hon har varit i Stockholm sedan i söndag. Jag vill också dit, får se om jag åker på lovet. Ska träffa Denize nåt, och så kommer Emma hit, sen ska jag väl träffa nåt mer folk, jobba på fredagen, men hoppas att jag hinner med att åka till Stockholm något också, vill ju träffa mina vänner där med. Men det kostar ju lite också, och jag måste ha nya vinterskor och en jacka, inte kul!
Nej, nu blev det här ett väldigt långt inlägg, ingen orkar läsa det egentligen. Ni får ha det så bra, take care!!



a l l a  ä r  v i  b a r n  f r å n  b ö r j a n .


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0