3 maj 2015. Svaren från frågestunden.

Nu har jag tagit mig tid till att svara på frågorna jag fick in under frågestunden. Så här har ni frågorna och svaren. Är det något mer ni vill veta så är det självklart bara att slänga in en kommentar i något inlägg så svarar jag på det.

 

 

• Hur har det fungerat med Tobias under er relation?
♥ Jag tycker att det har fungerat bra för det mesta, men som med allting annat här i livet så har det självklart varit upp och ner, vi har både med- och motgångar som vi kämpar oss igenom tillsammans. Just nu är vi i en punkt i livet där allting är väldigt bra och det räcker för mig.

 

• Hur trivs du där du bor nu?

♥ Jag har inte haft någon direkt möjlighet att skaffa vänner här och det påverkar hela situationen. Jag är en väldigt social person som tycker om att umgås med mina vänner och det saknar jag enormt mycket nu när jag inte har dom nära mig. Dessutom har jag fortfarande kvar drömmen om ett hus i Stockholms-trakten, men helst av allt vill jag just nu bara närme familj och vänner.

 

• Skiljer det sig något på dina två graviditeter?

♥ Inte mycket alls faktiskt, jag har mått mer illa den här graviditeten och det har varit lite värre illamående. Magen har även växt fortare, men annars så är dom väldigt lika.

 

• Hur mår du under graviditeten?

♥ Första veckorna mådde jag ganska dåligt, varenda morgon var det illamående, pågick till ungefär vecka 15. Efter det så var jag inte i dom så kallade spökveckorna ett bra tag då jag inte alls kände mig gravid. Men efter att veckora gick, magen började växa och bebisen röra på sig så har jag mått jättebra. Det enda är väl att man känner att nästan alla man gör är tyngre och att hålla igång en hel dag är rätt jobbigt.

 

• Var båda barnen planerade?

♥ Ja, det var dom. Slutade med mina p-piller när vi pratade om att skaffa barn (Milton) och började inte igen efter graviditeten för att vi hade pratat om att skaffa barn tätt.

 

• Ville ni båda ha barnen tätt och varför?

♥ Ja, det hade vi pratat om under graviditeten med Milton. Efter att Milton föddes så ville vi båda ha ett syskon till honom, så vi bestämde oss för att ha dom tätt. Anledningen till att jag vill ha mina barn tätt är för att jag vill att dom ska ha en nära relation med varandra, dom kommer ha nytta av varandra senare i livet och även i början då dom kommer kunna leka med varandra.

 

• Hur många olika ställen har du bott på?

♥ Först 1 ställe i Vallentuna, sedan 2 ställen i Siljansnäs, därefter 2 ställen i Leksand, sedan blev jag sambo med Tobias och flyttade till Karlholm och nu bor vi i Tierp.

 

• Hur länge har du velat ha barn?

♥ Jag har alltid varit livrädd för att föda barn och sagt att jag inte vill ha barn på grund av det, men jag är så otroligt barnkär så jag har känt en längre tid att jag velat ha barn ändå, typ sedan jag var 16 år. Men jag har inte haft rätt person i livet att skaffa barn med förrän jag träffade Tobias.

 

• Hur träffades du och Tobias? Har ni varit tillsammans länge?

♥ Sommaren 2012 så jobbade jag på en restaurang på en camping i Leksand där jag serverade och stod i baren. Jag tackade först nej till det jobbet men ändrade mig efter ett tag och tog det ändå, vilket jag inte ångrar idag. Tobias och hans familj var där på semester och besökte restaurangen varje kväll onsdagen till lördagen, jag hade turen att jobba varje kväll då och stod i baren. Första kvällen så var han fram och beställde lite dricka av mig och vi småpratade lite, på torsdagen småpratade vi lite igen och eftersom att vi måste fråga gästerna om dom vill ha kvittot när dom köpt något så var jag tvungen att fråga honom varje gång han var fram och köpte, en gång sa jag att jag antog att han inte ville ha kvittot den gången heller, men då bad han om mitt nummer på det. Så jag skrev upp det och på natten vid klockan 1 så ringde han mig och jag slutade precis då så vi träffades och satt och pratade i en timme. Efter att han hade åkt hem så pratade vi ingenting förrän på min födelsedag i slutet av augusti då han skrev grattis till mig och vi började prata. Sista helgen i september kom han och hälsade på mig i Leksand och efter det så var han hos mig nästan varje helg. I oktober har vi varit tillsammans i 3 år.

 

• Står du nära Tobias familj?

♥ Ja, det skulle jag säga. Jag och Milton är hos hans mamma och umgås med henne rätt ofta om dagarna då vi inte har så mycket annat för oss. Tycker att vi har en bra relation med varandra, kan prata om allt möjligt utan att något ska kännas stelt.

 

• Hur känner du kring allting med Hollie nu? Känner du att hon är på rätt plats?

♥ Jag tycker fortfarande att det är jättejobbigt och jag har svårt att förstå att jag aldrig mer får träffa henne. Drömmer mardrömmar om henne ibland och tänker på henne varje dag. Jag vet inte om hon är på rätt plats, men jag vet att hon har det bättre än hon hade det här och det är huvudsaken.

 

• Vad tycker du om mammalivet?

♥ Jag tycker det är helt fantastiskt, över förväntan. Ser allting positivt och försöker ta vara på varje sekund av det. Tycker fortfarande att det är lite overkligt att jag har min egna son som förgyller mina dagar och snart har jag en till liten hos mig. Så lycklig!

 

• Kan inte du berätta lite om dig själv? Vart du bor, hur gammal du är, vad du gillar att göra, vad du jobbar med och lite sånt?

♥ Jag bor i Tierp, som ligger i Uppsala län. Född i Stockholm där jag bodde mellan 1992-2000, då flyttade jag och min familj till Siljansnäs och därefter till Leksand innan jag hamnade här. Jag fyller 23 år den 29 augusti. Jag tycker om att baka och laga mat, fotografera, min familj står högst upp på listan, träffar gärna nya människor och är gärna ute och hittar på saker. Jag gick hotell- och restaurang på gymnasiet och är utbildad till servitris, kock, receptionist och bartender. Just nu har jag inget jobb men är inne på mitt sjätte år som servitris och bartender nu. Helst av allt vill jag öppna ett eget konditori och främst satsa på cupcakes.

 

• Hur har Milton reagerat på allting med Hollie? Märker han av att hon är borta?

♥ Har inte märkt någon större reaktion från hans sida, tror han är för liten för att förstå. Dom lekte med varandra varje dag och hade otroligt roligt tillsammans, så när man visar en bild på henne så reagerar han och känner igen henne. Men tror inte att han märker av att hon är borta på samma sätt som jag.

 

• Fick ni försöka länge innan du blev gravid, båda gångerna?

♥ Jag slutade med p-piller två månader innan jag blev gravid med Milton, så det gick fort. Innan den här graviditeten pratade vi om att vi skulle ha ett syskon med planerade inte direkt in när, utan det hände när det hände. Har inte varit så att vi behövt försöka länge, så det är skönt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0