20 maj 2015. 30 dagar kvar.

Hej allihopa!

Det är verkligen en speciell känsla i kroppen nu, en speciell känsla av lycka. Det är bara 30 dagar kvar till beräknat förlossningsdatum idag, det är ju ingenting. Så nära nu och jag är så förväntansfull och nyfiken. Igår var jag hos barnmorskan och allting såg bra ut. Blodtrycket låg på 120/75, +1 kg, magens mått var 33 cm, inte växt alls sedan senaste besöket för två veckor sedan, men jag följer min kurva jättefint. Det bästa av allt, bebis är fixerad! Det känns så skönt. Allting verkar gå vägen denna gången också, mått bra större delen av graviditeten och sluppit dom där värsta besvären man kan ha. Just nu är det bara jobbigt att jag inte riktigt sover så tungt om nätterna så är inte utvilad ordentligt och är jättetrött på dagarna, har inte alls lika mycket ork längre. Har ju en 16-månaders som kräver rätt mycket så det blir lite slitsamt. Nu längtar jag verkligen till den här sommaren, som kommer bli helt bäst! Ser verkligen fram emot att få tillbringa sommaren med min fina familj och vår nya bebis! I vårt nya hem dessutom, har nog inte skrivit om det här? Vi har fått en ny lägenhet här i Tierp, på bottenplan med uteplats. Slippa trappor och balkong, så skönt! Inflytt är redan 1 juni, så vi har lite att stå i här hemma och som höggravid är det inte så jättelätt att orka med packning och städning. Bära får jag inte göra så det får Tobias sköta, synd bara att han jobbar så mycket så jag vet inte riktigt när vi ska få tiden till att flytta allting, den 4-7 juni ska jag faktiskt ge mig på att jobba lite på Tierps arena också, kommer antagligen bara stå i kassan så förhoppningsvis blir det inte så ansträngande. Nu ska jag busa med Milton och snart börja med maten innan Tobias kommer hem. Kram på er. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0