21 januari 2014. En dag kvar.

Hallå där. 

Jag tänkte slänga in ett litet inlägg dagen till ära, idag är det 1 dag kvar till beräknad förlossning. Dock har jag inga känningar, men det förstod jag att jag inte skulle ha. Min vanliga "tur" eller otur ska man väl säga. Har diskuterat lite med tjejerna i gravidgruppen jag är med i på Facebook, mycket bra grupp som man kan bolla en massa tankar och funderingar i. Känns skönt att kunna fråga om saker och ting. Till exempel så har jag haft det så kallade "tarmtömning" senaste två veckorna och det är ett tecken på att förlossningen är på g tydligen, dessutom vaknade jag imorse med ett värre illamående än tidigare och jag spydde, frågade tjejerna vad dom trodde det var och en tjej svarade att hon mådde jätteilla två dagar innan hon födde sin flicka. Tänk om? Det kanske är på g för mig? Fast jag är fortfarande inställd på att gå över 11 dagar, så jag ska inte tro för mycket. Men värkarna i ryggen kommer och går fortfarande, så förhoppningsvis så kommer det igång snart. Just nu hoppas jag bara på att slippa bli igångsatt, det vill jag verkligen inte. 

Igår var jag hos barnmorskan för sista gången (hoppas jag). Har ett besök den 3 februari om jag går över tiden så långt. I så fall planeras det in då en igångsättning den 5 februari, vilket vi gärna hoppar över med tanke på att barnet ska få en egen födelsedag och slippa dela den med sin pappa. Men hur som helst så såg allting bra ut, jag berättade att jag känt av barnet så högt upp hela tiden och barnmorskan ville vara säker på att huvudet ligger neråt och kollade då med ultraljud, så jag fick se min fina son en snabbis, sån lycka! Min barnmorska sa runt vecka 36 att barnet var fixerat, att han ligger stenhårt med huvudet neråt, och hon verkade ha rätt. Så han är i alla fall redo för ankomst, vilket känns otroligt bra. Men, frågan är bara när..? Hoppas jag slipper gå över mer än 5 dagar så är jag nöjd. 

Sa häromdagen när jag la ut bilder på magen att det förhoppningvis blev dom sista bilderna på magen, men tog nyss lite fler bilder, "sista dagen" ifall det nu är dags imorgon. Men det kommer fler bilder om jag går över tiden längre. 


Så här ser dagens mage ut och dagens gravidapp visar:


Imorgon är vi uppe i 100%, dagen jag har längtat efter sedan jag var i vecka 6. Nu är det nära oavsett jag går över en vecka eller två. Det är ingenting emot dessa 40 veckor jag varit gravid. 💙 

Kommentarer
Postat av: Malin

Hoppas du inte behöver gå över alltför länge! Dagen då min son skulle komma kändes som världens längsta dag utan tecken. 2 dagar senare satte det igång!

Svar: Tack, hoppas jag slipper det också! Åh, jag har inga som helst tecken och hoppas verkligen det är på gång snart. 2 dagar över skulle jag inte ha något emot, så länge jag slipper gå över två veckor :)
Nicole Köhlmark

2014-01-22 @ 12:48:12
URL: http://morsbarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0