190610 - Kiruna.

Var ett tag sen nu, men jag har inte haft tid.








   
Halloj!

 
Sitter i Emils rum och äter digestivekex och tänkte blogga lite innan jag ska till jobbet och medans han tittar på fotboll. Som sagt har jag inte bloggat på ett tag och därför kanske det här inlägget kommer bli långt. Det lär ju visa sig i slutet. So here we go!

 Förra fredagen tog min bror studenten, jag, mamma, pappa och farfar åkte in till Leksand och gick till kyrkan för att lyssna på musik, präst och se på betygsutdelningen. Jag hann inte med alla, och tyvärr inte min brors klass, esteterna. Var tvungen att gå tidigare för att byta om till serveringskläder och få reda på lite information om lunchen och serveringens gång! Studenterna blev försenade i kyrkan och därför så klart till lunchen, så i fick vänta ett litet tag på dom, när dom kom blev det fullt ös i matsalen. En jäkla massa folk! Men allting gick strålande och det gick faktiskt rätt fort. Min bror fick stipendium, även hans tjej. Så det var roligt att se! Jag gick från lunchen lite tidigare för att byta om igen och lämna mitt skåp bakom mig och HR1. Kändes skönt! Sen gick jag ut, väntade på att mamma och dom skulle komma, lämnade saker i bilen och sedan gick vi och ställde oss där alla esteteleverna skulle komma ut vid utsläppet. Det var fullt med folk, jag stod där med skylten och efter ett tag kom min bror, han fick en vit ros av mig runt halsen. Jag tog en del kort, min bror sprang iväg och snackade med kompisar och det var en röra alltihopa! Men sen så var det dags för alla studenter att åka runt i Leksand. Min bror hade sagt att vi inte skulle bli besvikna av vad esteterna åkte i. Alla kom där med traktorer och två lastbilar var det också, men estet - ja, dom kom i ett tåg. Dom är lite speciella, och om någon missade det så är det jävligt konsitgt. Efter att dom hade åkt runt och var klara med hejdå och allt så åkte vi hem, jag började packa och sen blev det mat och sånt. När jag hade packat klart och allting var klart så åkte jag och farfar mot Stockholm! Var framme hos Ronnie och Ann strax efter tio. Orkade inte hålla mig vaken så jättelänge och det var riktigt skönt att sova sen!

 På lördagen hände det inte så mycket, var in till centrum med Ann, träffade en vän till henne ett tag. Sen åkte vi hem till dom igen och då var Ronnies pappa, farmor och lillesyster där också! Jag gosade mest med Lovisa, går inte att stå emot henne. Fick hålla henne också, det var lite läskigt. Hon är så galet liten! Men som tur är, så gick det bra. Fick mata henne också och man ser bara mer och mer fram emot att få bli föräldrer själv när man ser en sån liten bus. Helt underbart! På kvällen lagade jag mat, blev tacos. Sen så blev det lite film och så innan jag var så trött och somnade gott.


 På söndagen gick jag upp vid halv åtta, väckte Ronnie vid åtta. Vi käkade frukost, jag gjorde mig klar, Anns mamma kom, jag sa hejdå till Ann och Lovisa, och vi åkte mot Arlanda. Dom lämnade av mig där och jag gick och checkade in min väska, och gick upp och väntade på att få gå på flyget. Pratade med Emil ett tag innan. Flygresan gick jättebra och när jag kom fram stod Emil där med en kompis. Vi väntade på väskan, och sen åkte vi hem till Emil. Blev en myssöndag!

 I måndags så jobbade jag för första gången, blev tre timmar. Det gick helt okej och det var rätt kul faktiskt. När jag kom hem från jobbet så blev jag sugen på fruktsallad, så det slutade med att jag och Emil åkte in och handlade frukt och vaniljglass. Sen resten av dagen blev det mys!

 Från tisdag till igår (fredag) har jag jobbat varje dag, övertid tre dagar, men jag klagar inte. Ska jobba idag också, börjar klockan fyra och slutar klockan nio! Sen jobbar jag imorgon och på måndag. Efter det är jag ledig i fem dagar, ska bli skönt! Dock jobbar Emil en hel del och jag kommer få vara ensam, boring! Nu har jag inte mycket mer att skriva, men det lär räcka, blev en hel del. Vi hörs någon annan dag, vågar inte säga när. Men hörs, det gör vi :) Ha det bra!! Puss, take care.


Världens finaste Lovisa.


²º¹º


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0