26 maj 2015. Graviditeten.

Hallå allihopa!

Vi börjar närma oss mål nu, idag är det bara 24 dagar kvar till beräknat förlossningsdatum och det märks kan jag säga. Jag har haft en väldigt lätt graviditet, utan några större besvär. Bara smågrejer som inte ens har varit värda att nämna egentligen. Men nu börjar det faktiskt bli jobbigt, hade aldrig den här känslan med Milton, men nu har jag det. Antagligen för att jag har fullt upp hela dagarna med att ta hand om Milton så man får inte samma vila nu. Jag har börjat sova riktigt dåligt på nätterna, måste upp på toa flera gånger, det är varmt som tusan, sen sover jag inte så där tungt som jag brukar. Så jag är inte alls utvilad, på dagarna kan jag ju inte heller bara lägga mig och vila när jag vill. Men får försöka samla ihop min sista energi nu eftersom att vi ska flytta på måndag och helgen kommer bestå av packning och städning.

Något som jag märkt nu, som skiljer sig från graviditeten med Milton, är att jag den här gången har lite förvärkar. Jag hade inga med Milton alls, utan det sa bara pang så satte det igång. Även andra "tecken" på att det närmar sig som jag hade med Milton, dock inte så här tidigt. Förra graviditeten kom dessa tecken 1-2 veckor innan Milton föddes. Så nu får man stå ut med det lite längre, men det går så fort ändå nu! Jag älskar verkligen att vara gravid, skulle gärna fortsätta vara det, men längtar så mycket efter bebis nu att jag bara vill ha juni, midsommarafton och värkar! 

Bilder på magen från igår.

En gravidmage, finns det något vackrare? Ja, säkert för många av er. Men jag tycker det är något av det absolut vackraste som finns, speciellt när man vet vad som finns där inne. Jag som alltid haft extremt dåligt självförtroende och mått dåligt över hur jag ser ut, kan inte annat än älska min mage nu, jag har aldrig någonsin känt mig så fin som när jag är gravid. När jag väntade Milton var jag lite orolig över att ta kort på magen och lägga ut bilder på den när några frågade om det, men jag gjorde det och fortsatte med det hela graviditeten, vilket känns rätt stort för mig att jag vågade. Men jag bär på ett liv, på mitt barn, som är en stor del av mig och därför känner jag mig fin när jag är gravid och den känslan är fantastisk, att få känna sig fin. Tycker att alla gravida är så sjukt vackra, små som stora magar, bristningar eller inte. Det är bara vackert. Blir så ledsen när jag hör gravida säga att dom känner sig fula och feta, men man är inte fet, man är gravid och bär på ett barn. Det är sådan stor skillnad. Tycker alla gravida ska njuta av sina magar och känna sig vackra! 




Kommentarer
Postat av: Sofia

Du är så himla fin både när du är gravid och när du inte är det 💗

2015-05-29 @ 12:00:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0