10 september 2013. Besök hos barnmorskan!

Hej på alla fina där ute.
 
Hoppas allt är bra med er. Med mig är det riktigt bra, förutom en liten dos av den dagliga huvudvärken, men det överlever man med glädje. Jag och Tobias har precis ätit lunch, vilket är väldigt ovanligt att jag gör. Brukar äta frukost mellan 10-11 på dagarna, så brukar inte bli någon lunch innan middagen för mig. Men idag var jag uppe med tuppen, halv sju. Halv åtta åkte jag och Tobias in till Tierp för att besöka barnmorskan, allting såg bra ut och det var skönt. Eftersom att dom hade problem att se alla små detaljer på ultraljudet när vi var där senast så har vi fått en ny tid på torsdag 11.10. Känns bra, så får man se så att allting är okej!
 
Helgen som har varit har varit bra, jobbade fredag och lördag på Arenan, sista eventet för i år. Tråkigt att det är över nu. Jobbade 12 timmar båda dagarna och var rätt trött efter. På lördag kväll var det meningen att jag och Tobias skulle åka hem efter han kom hem från jobbet, men Peter behövde hjälp på en fotbollsfest i Tierp, så jag hjälpte till på det och vi tyckte att det blev för sent att åka hem efter det. Därför sov vi kvar en natt till i Tierp och Tobias jobbade hela söndagen. Så jag umgicks med mina svärföräldrar ute i solen. Gäller att ta vara på sista sommardagarna nu, dröjer ett tag tills dom kommer tillbaka.
 
Det blev en sväng till Tierp igår också, Tobias, hans ena bror och deras pappa skulle plocka delar från en bil som ska skrotas. Så jag umgicks med min svärmor under tiden. Vi åkte över till Peter och Anna (min pojkväns morbror och sambo) en sväng, fick en fin grej till bebisen som dom haft till sina små. Lägger ut bild i slutet av inlägget. När jag och Tobias kom hem så lagade jag mat och vi tittade lite på tv. Missade Idol, så klockan tolv såg vi reprisen av det, tycker inte alls att det är lika bra i år som tidigare år, men vissa är väldigt duktiga på att sjunga.
 
I helgen så åker vi till Leksand och hälsar på, så vi får se vad helgen bjuder på för trevligheter. Ser fram emot det i alla fall. Hoppas på fint väder också, så kan man vara ute. Alltid lika roligt att träffa mamma och pappa nu när man bor en bit ifrån dom, det var inte länge sedan jag träffade dom nu, men jag saknar dom jättemycket ändå, så det ska bli skönt att åka dit. Sen har vi planer på att åka upp i början av oktober tror jag det är, när Rättviks marknad är. Tobias föräldrar har hyrt plats på en camping där och ska på marknaden, så vi passar på att åka dit då också tror jag.

Nu ska jag avsluta det här innan det blir allt för långt inlägg. Har inga planer för kvällen förutom att ta det lugnt och se på Idol. Ska även göra middagen (Tobias har lagat maten 3 gånger sedan vi flyttade hit, det var sista helgen i april.) Ikväll blir det panerad fisk och potatismos, riktigt gott när man gör det själv. Har faktiskt inget emot att laga mat, det är roligt och då får man göra det som man själv vill ha det. Tur att Tobias tycker om det också! Nej, nu ska jag kila. Ha det så bra allihopa och ta hand om er.
 
Puss!! ♥
 
 
Den här fick vi av Peter och Anna, så himla söt!
 
 
 
Vi har även fått en jättefin åkpåse från Tobias moster Malin och hennes man Henrik.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0