5 januari 2012. - Utseende.

Jag har länge undrat varför så många är utseendefixerade, varför ska man bry sig så mycket? Vem har ens ork till att bry sig så mycket? Man är ju den man är och det ska man vara stolt över. Man ska inte gå runt att må dåligt för att man kanske är lite större än sin kompis, eller har dålig hy. Det är så mycket med det där och det går för långt tycker jag. Speciellt när vissa personer väljer vänner efter utseende. Varför måste ens kompis se bra ut? Det är väl ändå insidan man går efter, man vill ju ha en bra vän som betyder något, inte en snygg vän? Sen tänkte jag även på vem är det som har bestämt vad som är "snyggt" och vad som är "fult"? Visst, alla har olika smak. Men det känns ju ändå som att det finns en grupp där man sätter tjejer/killar med ett visst utseende, snygga eller fula liksom. Vad kommer det ifrån egentligen? Varför klassas vissa som snygga och vissa som fula? Alla är fina på sitt egna sätt och det är ju ändå insidan som gör utsidan finast. (Om nu insidan är bra) Jag tycker att alla där ute ska börja inse att det är en verklighet vi lever i, inte en jäkla perfekt värld.

 

Det här är ju en typisk tjej som man "klassar" som snygg. Hon är säkert mindre fin i vissas ögon, men varför ska det ens vara så att det finns två olika grupper? Det är så onödigt. Man kan vara snygg, sexig och allt det där även om man är större.

 

Här ser vi tre olika tjejer, tre olika storlekar. Jag tycker att alla är vackra på sitt sätt. Hon till höger är ju verkligen inte mindre fin för att hon är lite större, hon är riktigt vacker.

 

Det här är väl en kille som de flesta tjejer skulle klassa som snygg. Han är vältränad. Men so? Vad spelar det för roll vad man har för kropp? Han kan vara hur snygg som helst, men vara en idiot på insidan, vad tjänar det då till? Ingenting. Hör så många säga att det är så snygg med magrutor osv. Men nej tack. Jag hoppar helst över det. Visst, alla har olika smak som sagt, men varför ska det vara så viktigt?!

 

Här har vi en till tjej som är lite större. Men se så vacker hon är!

 

Det var allt jag hade att säga för den här gången, take care!


Kommentarer
Postat av: Nathalie

vad tycker du om färgen på mitt nya nagellack?:D

http://liborius.devote.se/blogs/15578309/nude.htm#WriteComment

2012-01-06 @ 17:34:35
URL: http://liborius.devote.se
Postat av: Simon

Hej Nicole.

Jag har varit inne i samma tankebana som du, men har konstaterat att vi är alldeles för omedvetet bundna till det som allmänheten idag tycker är "snyggt". Det media trycker in i våra skallar kommer tyvärr inte att gå bort över en natt.



Jag skulle kunna säga till dig att för mig så spelar inte utsidan någon roll, och jag skulle kunna tro på det själv, men sanningen är den, att som jag skrev tidigare så är vi omedvetna om hur fixerade vi egentligen är i utseendet.



Att vi väljer våra vänner och har i baktanken att man hellre vill ha en snygg kompis än en ful är ganska lätt att räkna ut. T.ex: Är du en tjej som hänger med andra ”snygga” tjejer, så är det större chans att ”snygga” killar kommer vilja umgås med dig. (och där har du också redan från början en tanke om en ”snygg” kille).

Väljer du partner så går du kanske först på utseendet innan du pratar med honom eller henne..

Du vill ju också självklart ha en partner som du är attraherad av, och där kommer media in igen och säger vad som är attraktivt och inte.

Vi är otroligt styrda av all mediamatning . Där har du bovarna som bestämmer vad som är ”snyggt” och vad som är ”fult”.



Just nu är jag den media som vill skriva att jag tycker att du är snygg.

2012-01-12 @ 00:39:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0