121010 - APU

Livet har sina goda stunder.








Hej hej hallå!

Nu är det några dagar sedan jag bloggade! Jag var sjuk hela förra veckan, urk säger jag bara. Hur jobbigt som helst, känner av det lite fortfarande, inte skoj alls! Men det är nog borta snart - hoppas jag! I lördags kom min faster hit och hennes man, samt deras barn Ludvig, Love och Linn. Alltså mina kusiner. Var roligt att träffa dom igen! Linn måste vara en av dom busigaste ungarna som finns. Hon har så mycket tok för sig! Hon sa till mig - "Pippi finns, fast hon bor jättelångt bort." Hur gulligt är inte det?! Haha! Dom åkte hem efter lunch på söndagen. Då vilade jag mest, är verkligen jättetrött nu för tiden, oavsett hur mycket/lite jag sover, inte okej!

Igår började min APU, på Åkerblads hotell i Tällberg. Det var helt okej, idag också faktiskt. Är i serveringen nu första veckan, och det är ju inte det jag gillar mest direkt. Men nästa vecka ska jag vara i köket, ska bli roligt, men rätt nervöst! Vet inte allt hur det kommer att gå. Dom är ju så duktiga allihopa som jobbar där. Hoppas i alla fall att det går lite bra!

Imorgon är jag ledig, ska bli skönt! Ska träffa Stina en stund också, kommer bli awesome! SAKNAR HENNE. Sen ska jag nog plugga lite, i alla fall kolla genom papperna. Sen jobbar jag torsdag - lördag. Och fredag, lördag, jobbar jag från två till elva på kvällen, hur jobbigt kommer inte det bli egentligen? Hoppas på att man får lite dricks då, höhö! Ledig söndag och måndag, då kanske jag ska till skolan och göra ett prov om jag känner mig redo! Vi får se. Annars händer inte mycket ju nu. Längtar som tusan till 29 oktober. Och ser verkligen fram emot ett underbart höstlov.

Nu ska jag gå och fika lite och om en halvtimme är det Paradise Hotel som gäller. Ha det så bra sötnosar! Take care.




Vinterbild från Leksand!
(Något år sedan)



²º¹º


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0