090610 - Storstädning.

H e r e   c o m e s   t h e   s u n . .








    
Hej sötisar.

 
Igår bloggade jag ingenting, men kan dra dagen lite snabbt nu, började halv nio med att fortsätta städningen av köket, städade en del av köket tillsammans med Johan och Christoffer. Vi var klara vid halv tolv, då gick vi och käkade och sedan ringde jag Emil och pratade med honom ett tag innan städningen fortsatte, men denna gång ute i serveringen. Jag fick ta receptionen och en liten frys, det var.. kallt. När vi var klara med det åkte jag hem, gjorde mig i ordning, duschade och klädde på mig och sen åkte jag och hämtade Christoffer och vi åkte till Tällberg för att kika lite och jag fotograferade, det var studentbal. Alla var jättefina och man längtar tills man själv går. Ska ju faktiskt gå två gånger, nästa år och året jag tar studenten. Ska bli jättetrevligt!

 Idag vaknade jag typ, jag kommer inte ihåg, men runt tio. Gjorde inte så mycket, slappade bara, sen klädde jag på mig och åkte till skolan. Träffade lite folk och följde med min klass till deras svenska, där var vi i typ tio minuter, sen gick vi bort till sporthallen där studentgalan ägde rum. Den var bra, även fast jag skämdes ihjäl när min bror gick upp och sjöng, "vi ska ligga med varandra...." osvosvosv. Han sjöng den till en kille på skolan på skoj. Det var väl kul, men gud så pinsamt, folk (som visste att vi är syskon) satt och kollade på mig och skratta, härligt. Efter det åkte jag hem, började städa rummet kvar över tre. Var klar kvar över åtta, tog alltså ett tag. Men det var det värt. Eftersom att jag åker snart, så måste ju rummet vara rent så att jag kommer hem till ett rent rum sen! Bilder kommer i slutet av inlägget.

 Imorgon är det skolavslutning, alla på HR ska träffas på Gästis klockan nio för fika och prat bara, sen går vi till kyrkan någon gång och blir väl där ett tag, efter det ska vi äta lunch, efter det - klockan tolv ungefär, ska vi duka upp hela matsalen för morgondagen (alltså fredag) när vi ska servera på studentlunchen. Så blir väl där någon timme. Sen ska jag hem, baka kanske, packa för fullt och sen vet jag inte riktigt. På fredag ska jag i alla fall till kyrkan och kolla studenten, sen till Gästis och byta om fort och sedan servera på lunchen som varar i typ två och en halv timme, efter det ska jag snabbt byta om för att se på utsläppet och ta kort, och så klart gratta min bror och andra jag känner. Ska bli trevligt. Nu har jag inget mer att skriva om, men vi hörs något innan jag åker till Stockholm - sen vidare till Kiruna på söndag! Sen bloggar jag så klart där ifrån något under sommaren! Puss på er, take care!!


Före                                              Efter


Före                                             Efter


Osminkad tjej och en hand med lite smycken.


²º¹º


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0