030610 - Torsdag.

Inte bra dag, bra dag, inte bra dag..








      
Hej på er.

 
Dagen började väl som vanligt - med huvudvärk. Men visste att jag skulle till doktorn, äntligen! När jag vaknade kände jag att jag inte orkade med att gå till skolan, så somnade om ett litet tag, innan mamma kom in och sa att jag skulle göra mig i ordning för att åka till doktorn. Så jag gick upp, klädde på mig och borstade tänderna. Sedan åkte vi. Fick vänta en halvtimme innan jag fick komma in. Hade ju en jourtid, så den är preliminär (eller hur det stavas) och då är det inte säkert att man får komma in när dom sagt. Fick i alla fall komma in till en doktor ett tag, han frågade några frågor om min huvudvärk, sedan visste han direkt att det var migrän! Sen pratade vi om lite annat också, som jag inte tänker skriva ut i bloggen. Så det är migrän jag har gått med i 3-4 månader nu! Dumt att jag inte gått till doktorn tidigare, trodde det skulle vara farligare än det var. Men han var toppen! Han jobbar även i Afrika, hur coolt är inte det?! Men han skrev ett recept till Apoteket på två olika tabletter, en jag ska ta varje dag och en som jag ska ta när jag får jätteont i huvudet, som jag då tar 3-5 tabletter på en gång. Så jag tog en tablett när jag kom hem, den var otroligt bra! Gäller bara att komma ihåg det här med tabletter nu, en varje dag! Hur ska jag komma ihåg?! Haha, har så dåligt minne. Men det ska väl lösa sig på ett eller annat sätt.

 När vi kom ifrån sjukan, så åkte vi och hämtade min medicin på Apoteken, sen skulle mamma handla, så det gjorde vi. Träffade Christoffer, Elin och Mimmi inne på Konusm också. Sen när vi kom ut från affären och gick till bilen kom det två stycken och intervjuade mig, uscha! Åkte hem och åt frukost efter det, sen smsade Christoffer och frågade om jag ville med till Borlänge. Och visst tänkte jag, hade inget bättre för mig ändå. Så strax innan halv två åkte vi till Borlänge. Jag hittade två linnen, annars ingenting. Eller jo, en jättesöt klänning. Men fanns bara i M, L och XL. Och det var för stort, så blev lite ledsen! Ville verkligen ha den. Men får leta efter någon annan när jag är i Stockholm i helgen. Åker imorgon, ska träffa Lovisa!! Ska bli superkul. Ska försöka ta några bra kort också. Sen händer det inte mycket imorgon skulle jag kunna tro. Ska hämta ut lite saker som pappa ska ha till maran, sen åker vi till Danderyd, sedan till farmor antar jag! På lördag blir det en heldag i stan. Pappa ska springa, medans ska jag kika runt lite in the city. På söndag ska farfar, min faster och hennes familj och Thomas komma till farmor tror jag, och så ska vi grilla och ha det lite trevligt innan vi åker hem igen. Träffar nästan aldrig dom längre, så det ska bli trevligt. Blir nog kanske inte så mycket bloggande i helgen. Beror på om jag har tråkigt något och orkar sätta på farmors dator, den är så seg! Och inte alltid hennes internet funkar heller. Hoppas på att det är fint väder också, så att man kanske kan bli lite brun. Hoppas på att det blir en bra helg, även fast jag inte kommer ha överdrivet kul hela tiden. Men men! Nu har jag inget mer att säga för idag. Så vi hörs - i helgen eller när jag kommer hem! Märkte att klockan var mer än jag trodde, ups! Ska kanske ta och packa lite kläder jag ska ha med mig. Ha en bra helg sötisar. ♥ Puss! Take care.


Här är - inte en allt för snygg bild - på ett av linnena jag köpte idag.


²º¹º


Kommentarer
Postat av: Malin

Vart är tubtoppen köpt? Verkligen skitsnygg :D

2010-06-04 @ 13:28:25
URL: http://malinlarsjos.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0