9 september 2015. Min resa!

Hej allihopa!

Jag är rätt så kass på att uppdatera bloggen, men det är mycket på gång i livet och jag prioriterar mycket annat. Hur som helst, jag skrev ju ett inlägg tidigare om att jag vill gå ner i vikt osv. Nu tänkte jag faktiskt att jag kan uppdatera lite då och då, om min resa till mitt mål. 

Nu har det gått 11 veckor sedan förlossningen, så jag bestämde mig för att börja min långa resa nu. I söndags var jag så trött, jag sa till Tobias "Imorogn när jag lämnat Milton på förskolan så cyklar jag hem och lägger mig igen, måste vila." Senare samma dag funderade jag på vad jag egentligen hade sagt, så då sa jag till honom "Jag ska fan inte hem och sova efter jag lämnat Milton, jag ska ut och gå." Så blev det också, jag cyklade fram och tillbaka till förskolan med Milton, jag hade redan träningskläderna på mig så jag gick ut direkt när jag kom hem, tog en promenad på 7 km, efter att jag hade gått 4 km så började jag känna av skavsår, så sista kilometerna var hemska. Men jag klarade i alla fall av det, när jag kom hem så hoppade jag på en 30-dagarsutmaning som jag ska hålla på med i 30 dagar. Det är olika övningar man ska göra, var fjärde dag så är det vilodag.

Igår så gick jag en runda på 6,75 km direkt efter jag lämnat Milton på förskolan, det gick rätt så bra, men hade riktigt ont i fötterna av skavsåren, sedan var det utmaningen igen när jag kom hem, det gick jättebra trots träningsvärk (otränad som man är.) Senare på kvällen började jag känna av lite halsont, riktig besvikelse. Så idag, onsdag, tredje dagen, valde jag att skippa promenaden då jag inte ville göra något värre, men jag gjorde ändå 30-dagarsutmaningen. Jag är ändå väldigt pepp på att gå, så imorgon ger jag mig ut på en promenad direkt på morgonen igen. 

Jag känner verkligen för att lyckas nu & jag tror faktiskt på mig själv (för en gångs skull!!) Jag är redan väldigt personlig i mina inlägg, enligt mig själv då jag tidigare aldrig skulle ens ha vågat skriva om detta. Men det ger mig styrka att klara det. Dock har jag valt att inte skriva ut min startvikt, då det känns allt för jobbigt. Dagen (om den kommer) som jag når mitt mål, så kommer jag skriva ut allt, det enda jag kan tala om nu är att jag har hela 18 kg till min (första) målvikt. Sedan får vi se hur det blir efter det. Jag har som jag skrev tidigare valt att ha ett långsiktigt mål, då jag kommer ha mindre press på mig än om jag har ett kortsiktigt, viktigaste är att jag lyckas i min egna takt. Vill jag nå min målvikt på 1 år så ska jag gå ner 0,3 kg i veckan, kanske inte låter mycket, men även det måste jag kämpa för. Vissa veckor kanske det blir mer, vissa veckor kanske det inte blir något alls, vi får se. I måndags tog jag vikten direkt på morgonen och kommer att göra en ny invägning en gång i veckan, sedan tog jag lite olika mått på kroppen och kommer även där ta nya mått en gång i veckan och se om några cm minskat. 

Jag hejar på mig själv och jag hoppas verkligen att jag lyckas! 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad duktig du är!
Ett tips är att mäta en gång i månaden istället för en gång i veckan!
Resultaten är bättre och mer tydliga om man mäter månadsvis för det händer inte så jätte mycket på 7 dagar utan du blir nog mer peppad och glad om du håller dig till varje månad! Väga kan man göra en gång i veckan ☺️
Du gör absolut som du vill men ett tips!
Lycka till!

Svar: Tack!
Du har helt rätt, tänkte först att jag skulle ta en gång i månaden, det är nog bättre så. Tack för tips! :)
Nicole Köhlmark

2015-09-09 @ 23:24:14
Postat av: Anonym

Kämpa du är grym!

Svar: Tack!! 🙏🏻
Nicole Köhlmark

2015-09-10 @ 10:43:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0