14 september 2015. 1 av 52.

Hejsan!

Idag har jag hållt igång träningen i en vecka, 1 veckan av 52 för att nå mitt mål. Denna veckan började jag egentligen lite smått, började inte så himla seriöst med maten. Det enda jag hållt seriöst är promenaderna och 30-dagarsutmaningen. Men fr.o.m. nu ska jag bli seriös med maten också, äta mindre och oftare. Frukost, lunch, mellis, middag. Frukosten består av havregrynsgröt, kommer antagligen ledsna på det såsmåningom, men då får man väl övergå till fil ett tag, lite variation kan behövas. 

Hur som helst, ska jag nå mitt mål är som sagt snittet 0,3 kg att gå ner i veckan, på denna veckan har jag gått ner 1,3 kg. Trodde inte det var sant, men jag är stolt och blev ännu mer peppad av det. Vet att jag förmodligen inte kommer kunna hålla det måttet varje vecka, men det gör mig inget. 

Imorse när vi vaknade så hade Milton åkt på magsjuka, fy! Så han blev hemma från förskolan och Tobias jobbade från 9.00 - 18.30. Vilket gjorde att vi bara satt hemma idag och jag tänkte ta en ofrivillig vilodag, men när Tobias var hemma 20.15 så gav jag mig ut på en minirunda i alla fall, "bara" 2,6 km, men det var bättre än inget alls och då sprang jag hälften av det. Jag, som hatar att springa, gör det lite smått under promenaderna för att till slut orka springa en längre runda utan att gå. Dessutom blev det bara en kort runda på grund av att jag är väldigt mörkrädd och tycker det är lite otäckt att vara ute och gå själv i mörkret, men huvudsaken är att jag kom ut i alla fall. Milton är som tur mycket bättre redan, han blir så klart hemma från förskolan imorgon, men vi kommer kunna gå ut på en promenad tillsammans, vi håller oss ändå borta från allt folk. 

Uppdaterar om en vecka igen, hur det går med träningen. Ha det bra! ✌🏻️




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0