12 oktober 2015. Melanie's namngivelse.

Hejsan!

Just nu sitter storebror på mattan i vardagsrummet och ser på tv och jag sitter med lillasyster i famnen som är trött men inte riktigt vill sova. Så tänkte skriva lite om hennes namngivelse. 

På onsdagen började jag med att baka 4 sorters kakor, passade på när Tobias var ledig. På torsdagen gick jag med Milton till förskolan och sedan med Melanie till deras farmor. Sen gick jag hem och gjorde muffinsarna och gjorde alla blommor i sockerpasta. Det tar sådan tid! På kvällen vek jag servetter framför tvn. På fredagen gick jag upp tidigt och började direkt att fylla muffinsarna och dekorerade den ena sorten, sedan dekorerade jag vaniljhjärtana, efter en stund kom Stina hit för att hjälpa mig & även stanna över helgen. Vi åt lunch direkt, sedan fortsatte jag med muffin nr. 2 och hon fick vika dessertservetterna. Vid 14 lämnade jag barnen hos deras farmor och sedan hämtade Stina upp mig så åkte vi och handlade allting vi skulle ha. Sedan hem en snabbis innan vi packade allting i bilen och åkte till lokalen, där började vi fixa lite innan vi kom på att vi glömt en massa hemma, snabbt hem och tillbaka till lokalen. Satte i ordning alla bord, när dukarna var på plats fick Stina duka medan jag dekorerade cupcake nr. 2 och satte på blommor på mini-dammsugarna. Sen pyntade vi, blåste ballonger och gjorde det så fint vi kunde. Var klara vid 22, då åkte vi hem och jag fick ta en dusch och måla naglarna medan Stina myste med Melanie. 

På lördagen åkte vi till lokalen vid 8, fixade lite grejer och sedan åkte vi hem och gjorde oss i ordning, sedan tillbaka till lokalen igen för att ställa fram all mat. Vi var nog klara ganska precis till kl. 13, när gästerna kom. Vi började med att äta lunch, vi bjöd på en buffé med kall mat. Pasta, kycklingspett, rökt skinka, västerbottenpaj, sallad, frukt, smör & bröd. När alla hade ätit och jag förberett lite inför fikat så pratade vi lite. Berättade om Melanie's namn, hennes faddrar och gav dom varsin faddergåva. När vi var klara med det så dukade vi fram fikat och det var uppskattat. Så roligt! Direkt efter fikat öppnade vi alla presentera. Så fina! Kan skriva i ett enskilt inlägg senare vad hon fick. 

Vi är väldigt tacksamma över allting hon fick och över att så många ville dela dagen tillsammans med oss. Här kommer lite bilder. Bara lagt in några från datorn. Kan visa fler en annan gång. ♡






















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0