17 januari 2014. Fem dagar kvar.

Hejsan!

Hoppas allt är bra med er där ute. Med fem dagar kvar till beräknat förlossningsdatum idag så ligger jag i soffan med en ordentlig migrän. Första gången under graviditeten som jag faktiskt får en sån hemsk migrän, har bara varit lite lättare huvudvärk tidigare, men inte idag. Längtar tills jag kommer få börja ta mina migräntabletter igen. Jag har även haft lite ont i magen idag, men inga värkar tror jag. Har mest värkar i ryggen lite då och då men vet inte alls vad det kan vara. 

Helst av allt skulle jag vilja föda i helgen faktiskt, slippa gå över tiden och veta att Tobias är hemma när det är dags. Men sån tur har väl inte jag, antar jag. Känner bara att det skulle vara så mycket lättare om han är hemma när det väl är dags att åka in, men i så fall måste det hända på helgen eller på kvällen / natten. Han är borta mellan 8-20, måndag till fredag, så chansen att det händer när han är på jobbet är stor, tyvärr. Han är i och för sig i Uppsala då redan, men lättare att åka in tillsammans med honom så man har bilen med sig på en gång, lättare att få med hunden till Tierp och så slipper jag åka taxi, eller vad det nu blir för alternativ. 

Allting är på plats i lägenheten nu inför bebis ankomst, vilket gör att man längtar ännu mer. Skötbordet är på sin plats, spjälsängen är ihopmonterad och redo att bäddas och jag känner mig mer än redo för att bli mamma nu! Tycker fortfarande att dagarna går fort (fortare än jag vågat hoppas på), alla gravida säger att tiden går så sakta, men inte för mig. Dock längtar man bara mer och mer och just nu känns det verkligen som att jag kommer ha oturen att gå över några dagar, men vi får se. 

Börjar även se fram emot att få packa ner allting i lägenheten och flytta någon gång. Inte så lång tid kvar och det känns skönt. Vill bara börja nu, men vi måste ju ha sakerna kvar ett tag, haha. Dessutom måste vi få tag i en massa kartonger då vi var dumma och slängde alla efter vi flyttat hit, sånt man tänker på i efterhand. 

Nu ska jag fortsätta vila och hoppas på att migränen försvinner snart. 
Ha en fortsatt bra dag allihopa. Puss & kram från en väldigt lycklig tjej. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0