15 januari 2014. Vecka 40 idag!

Hej alla fina människor!

Idag inleder jag "sista" veckan av graviditeten, i alla fall innan det beräknade förlossningsdatumet. Hoppas innerligt att slippa gå över tiden med allt för många dagar. Börjar verkligen pirra i hela kroppen nu och jag inser att det verkligen är dags, dags att bebis kommer ut och dags att bli mamma! Känns så himla stort, och fantastiskt. Känslan går inte ens att beskriva om man inte har varit med om det själv. Jag väntar med spänning att få känna av något snart, förvärkar av något slag. Skulle vara underbart! Att bara få veta att det faktiskt är på gång, men inget hittills direkt. Får hoppas på att jag kanske inte är en av dom som får förvärkar utan att det bara sätts igång ändå helt plötsligt, för nu längtar jag tills jag har min pojke i famnen och vill gärna få detta överstökat. 

Inför förlossningen känner jag mig rätt så trygg, ska föda i Uppsala och vet att det är ett bra ställe, men börjar ändå känna av nervositeten mer än någonsin nu. Det är ändå en av de största rädslorna i mitt liv, att föda barn. Bebis väska är klar inför avfärd, bilbarnstolen (babyskyddet) är insatt i bilen, men längre har vi inte kommit. Måste fixa lite med det vi själva ska ha med oss bara. Vill inte åka dit helt tomhänta, gärna lite myskläder och någon tidning. Sköna sockor står högt upp på min lista också, haha. 

I veckan händer det absolut ingenting, är helt slut i kroppen och orkar inte göra ett dugg. Är ute och leker med Hollie på dagarna så hon får springa av sig. Men igår bestämde jag mig även för att ta en promenad och gick inte mer än 200 meter innan kroppen sa ifrån, mitt bäcken gör så ont för varje steg jag tar alltså, och ischiasen i benen jag haft sen i somras blir bara värre. Ska bli skönt att slippa all smärta snart, det ser jag fram emot. I helgen får jag i alla fall ett litet besök av mina föräldrar och det ser jag fram emot, man saknar dom mer än man tror när man bor så långt bort. Helst av allt skulle jag bara vilja kunna gå hem till dom när som helst!

På måndag är det förhoppningsvis sista besöket hos min barnmorska innan bebis kikar ut. Annars har jag en tid där den 3 februari om jag går över tiden så pass länge, hela 12 dagar. Räknar i och för sig med +11 dagar efter bf, men hoppas på betydligt mindre. Om jag går över så pass så jag blir igångsatt så kan det betyda att vår son kommer den 5 februari (2 veckor efter bf) och det är på Tobias födelsedag, slipper helst det, så dom faktiskt får varsin födelsedag, haha. Dessutom vill jag att förlossningen ska vara så naturlig som möjligt, slipper gärna att bli igångsatt och allt annat grejs som finns. Håller tummarna för att turen är på min sida! 

Har tagit bilder på magen idag, vecka 40 (39+0). Förhoppningsvis sista magbilderna under den här graviditeten, annars får det bli bilder från vecka 41 också. Men helst inte! 

Ha det då bra alla fina och var rädd om er. Puss & kram! 💕








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0