5 oktober 2013. Mäktig känsla!

Hej på er finisar. 
 
Tänkte passa på att skriva ett litet inlägg nu, Lovisa har somnat i soffan och jag sitter och kikar på lite tv. Sista dagen här idag, imorgon åker jag hem igen, till min underbara sambo, som jag längtar!
 
Jag tänkte skriva om hur mäktig känsla det är att vara gravid, för er där ute som inte vet. Även fast man aldrig kommer förstå förrän man själv är gravid så tänkte jag dela med mig av mina tankar. Redan när jag var 16-17 år så tänkte jag mycket på barn och tyckte att det skulle vara helt fantastiskt att ha ett eget barn. Men visste ju självklart då att det inte skulle gå utan ett stabilt förhållande, ekonomi, bostad, utbildning osv. I samma veva var det två vänner till mig som blev med barn och man blev så glad för deras skull och kunde inte föreställa sig känslan dom kände. Men man funderade på det mycket och undrade hur det var. Men inget jag föreställt mig stämmer in, för det är en sån otroligt mäktig känsla! Jag har aldrig varit med om någonting bättre. Jag är så oerhört lycklig så det går inte att beskriva med ord. Jag är förväntasfull, nyfiken och så glad! Idag är det 108 dagar kvar tills du är beräknad, det är helt sjukt. För varje dag så blir allt mer spännande och jag längtar mer och mer för varje sekund. Varje rörelse jag känner inne i magen får det att pirra i hela kroppen. Det är så overkligt, du växer inom mig. Det är ett liv i min mage, vårt liv, som jag och min sambo ska ta hand om genom livet och som vi ska sköta om. Det känns stort, och verkligen helt fantastiskt. Vissa dagar funderar jag mer än andra, går mycket funderingar kring ifall man kommer misslyckas, man vet så många som faktiskt har gjort det. Men sen tänker jag att varför skulle jag? Kommer ju ta hand om honom och älska honom mer än något annat. Ja, det är mycket tankar som flyger omkring i mitt huvud just nu. Men mestadels är det tankar om hur fantastiskt detta är. Jag är så glad, så glad över dig. Du kommer bli så fin, min skatt.
 
Jag försöker att förbereda mig på bästa sätt, men jag tror aldrig att man kan vara förberedd till hundra hur allting kommer bli och hur det kommer kännas. Bara graviditeten är en känsla man aldrig trodde skulle uppstå. Då kan jag bara tänka mig hur känslan att ha honom i famnen kommer vara, finner inga ord hur glad jag blir av bara tanken. Trodde det skulle dröja längre tills den dagen, trodde aldrig att jag skulle sitta här idag och kunna skriva det jag skriver. Att någon som inte ens finns än, bara i magen, kan göra mig så lycklig, det är galet. Min lilla pojke, du är efterlängtad. Det enda negativa just nu är att han gör mig shoppingtokig och att jag inte har råd med det. Blir tokig på alla söta saker som finns och allt jag vill köpa. Men det har aldrig tidigare varit så roligt att handla som det är nu, föreställa sig dig i kläderna och så, det är underbart. 
 
Det var det jag hade att dela med mig av för det här gången, hoppas allt är bra med er där ute. ♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0