24 oktober 2013. Konstiga drömmar.

Hej på er. 

Hoppas allt är bra med er! Jag har nyss kommit in från en promenad och sitter i soffan med huvudvärk. Det blåser så mycket ute att det känns som att fönstren ska spricka och hela lägenhetshuset ska rasa, haha. 

Jag tänkte skriva ett inlägg om drömmar idag, konstiga drömmar. Jag har läst att man kan, när man är gravid, drömma väldigt konstigt. Det gör jag verkligen, innan jag blev gravid kom jag knappt ihåg något jag drömt under natten. Nu är det en massa jag kommer ihåg. Vet inte om det stämmer, men har hört att man drömmer upp till 10 drömmar / natt men sällan kommer ihåg det. Oftast kommer man bara ihåg en eller ingen. Jag har i alla fall börjat drömma mycket och väldigt konstiga drömmar under min graviditet. Tänkte ta upp några exempel på drömmar jag haft. 

1. I veckan drömde jag en natt att jag åkte Vasaloppet, jag, som hatar längdskidor och knappt kan åka. Jag var helt förvirrad i spåret och hittade inte till målet. Helt plötslig var jag ur spår och åkte någonstans jag inte skulle. Till slut hittade jag mål, men kom bakifrån så att säga, och dom hade börjat plocka bort själva mål-skylten för att tiden var ute. Jag tittade på klockan och hade åkt på 4,5 timme, vilket jag tyckte var bra. Sen kom min mamma helt plötslig i mål hon med, visste inte ens att hon åkte. Väldigt knasig dröm! 

2. Jag var ute i en affär och letade efter en varm vinterjacka att ha nu när jag är gravid (fast jag redan köpt en), när jag var i affären träffade jag på min kompis Emma och jag förklarade för henne vad jag var ute efter, då berättade hon att hon precis köpt en jacka som jag kunde få låna för den var för stor för henne, kostade några tusen dessutom, men jag tackade ja och fick prova den. Den satt perfekt och jag blev helt kär i den, så jag tog hem den och dagen efter frågade hon om jag hade lånat klart den, självklart blev jag helt paff över att hon redan ville ha tillbaka den, men sa att jag ville låna den ett tag till. Och dagen efter därpå så skrev hon igen och frågade om hon kunde få tillbaka den och alla kläder jag tydligen också lånat av henne, jag sa att jag hade glömt bort det och sen minns jag inte mer av drömmen. 

3. Igår natt drömde jag att jag var vid min gamla skola i Siljansnäs, det var ett kompisgäng där på 5 personer, killar allihopa, och helt plötsligt så tog den ena killen fram en kniv och skar resten av killarna i tårna (alla var barfota), så började dom blöda en massa och sprang iväg, då kom tydligen jag in i bilden också och frågade vad han gjorde och han sa att dom var idioter, så var det en skylt med 4 personer på, det var då dessa killar han skurit, då tog han kniven och skar rätt över benen på som på den där skylten och sen stod killarna framför oss helt plötsligt och dom dog (hemskt..) och efter det kom polisen och dom trodde att jag var med den här killen och hade dödat dom andra så vi skulle gömma oss, killen sprang och jag sprang efter, vi kom till en hiss och åkte upp i den, när vi kom upp stod polisen där och tog oss, men senare lyckades vi fly och sprang iväg i någon äcklig skog med massa gegga bara, jag var barfota och sprang upp för en backe med gegga och såg en massa små ormar överallt och fick panik, min högsta önskan just då var att få ett par strumpor (haha?). Till slut lyckades jag i alla fall förklara situationen för polisen och killen åkte fast.

4. Har haft en mardröm om förlossningen. Jag var då i vecka 14, drömde en natt att vattnet gick och vi åkte in till Uppsala, till förlossningen. Jag var livrädd och förstod inte alls vad som hände. När vi kom in berättade dom för mig att det var dags att föda och precis som i verkligheten var jag även i drömmen i vecka 14, allting gick snett så dom bestämde sig för att skära upp min mage på ett speciellt sätt, dom började med att skrapa bort huden med en kniv så det blev ett äcklig köttsår, sedan gjorde dom ett stort hål och tog ut bebisen, som mot min förvåning vägde hela 7,5 kg (!!!). Hur sjukt?! Drömde även att det var en pojke och det är även en liten pojke i min mage på riktigt. Så vissa saker stämmer in och vissa inte på den här drömmen (hoppas jag) 

Sen har jag drömt en massa mer knasigt, dock inget jag minns just nu då jag oftast bara minns drömmarna för stunden. Jag undrar verkligen varför jag drömmer som jag gör. Vad betyder drömmarna och vart kommer det ifrån? Tycker det är väldigt konstigt, drömmar är konstigt. Har drömt otroligt mycket mardrömmar under graviditeten också, vaknar oftast upp då det blir som läskigast i drömmen, har varit lite jobbigt faktiskt. Hoppas få slippa det snart! 

Hör av mig en annan dag, ha det så bra finisar. Puss & kram! 
Avslutar inlägget med att säga: Nu är det bara 90 dagar kvar!! Så lycklig tjej. 




Kommentarer
Postat av: Emelie

vad är det för klänning du har där? ser jättefin ut!

Svar: Det är en spetsklänning från Gina Tricot med ett linne under bara, köpt för något år sedan men har sett nya varianter på den på tex. Gina eller Vero Moda.
Nicole Köhlmark

2013-10-28 @ 21:16:16
URL: http://mammamjau.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0