17 oktober 2013. Barnmorskan.

Hallå på er.

Väldigt tråkigt att titta ut genom fönstret idag, det är helt grått här. Hemskt! Såna här dagar får gärna försvinna, hade varit så mycket bättre med lite solljus. Har haft vinterjackan på mig idag när jag varit ut med Hollie, fryser ändå. Dags att lägga fram mössor och vantar på hatthyllan nu, även fast jag gärna hade väntat med det. Men nu är snart vintern här, dock tycker jag det är riktigt mysigt med snö och fina vinterdagar, men kylan är ett stort minus.

I förrgår var vi ju på besök hos barnmorskan, tog blodprov, kollade blodtrycket, mätte magen (kurvan) och lyssnade på hjärtljudet på bebis, som låg på 140-145. Allting såg jättebra ut och det är alltid skönt att höra! Har precis legat i soffan och kollat på när bebis sparkar i magen så hela magen rör sig, så mysigt. Han är på höger sida och sparkar. Ska försöka filma det någon dag, kanske väntar tills sparkarna blir lite hårdare och det inte är så långt mellan sparkarna, så tänkte jag lägga ut det på Instagram. För er som inte följer mig där, och vill göra det, uppdaterar där lite oftare, Niicolek @instagram. In och kika vettja! Återbesök hus barnmorskan skulle vara om tre veckor, men då är jag förhoppsningvis i Leksand och därför fick vi ta det veckan efter, känns som en evighet, men tror det kommer gå fort. Snart är vi nog där. För övrigt, så har jah blivit helt beroende av mandariner, vill bara ha mer och mer, haha. Har aldrig tidigare ätit så mycket mandariner som jag gör nu. Men det är förbaskat gott. Dessutom måste jag ju vara väldigt glad över att det inte är något godis eller sånt jag blivit beroende av, usch, det är nästan motbjudande istället. Har även nästan slutat dricka kaffe helt, kunde dricka flera koppar om dagen innan jag blev gravid, men nu dricker jag inte alls lika mycket, tar en kopp om jag är hos någon och fikar eller ute och fikar, annars dricker jag hellre te hemma. Extra gott nu i dessa kalla tider.

I helgen blir det ytterligare en sån där långtråkig helg då min sambo jobbar, jag har i alla fall en sak inplanerad och det är att jag har en beställning på 50 små dopcupcakes jag ska göra. Imorgon ska jag börja med att göra själva muffinsen och förberedelserna till frostingen och färdigställa dom på lördag innan dom hämtas. Ser fram emot att få baka lite cupcakes igen, var ett tag sedan. Känns så himla onödigt att bara baka cupcakes och sen slänga, äter dom helst inte själv så. Ska i alla fall göra en hallonmuffin med vit chokladfrosting på som är färgad rosa, lite hjärtan och pärlor på blir det nog också. Hoppas på ett bra resultat och en nöjd kund. Kommer ta bilder på det, så lägger ut det på bloggen när det är klart sen.

 Just nu väntar jag bara på att tiden ska gå så Tobias kommer hem från jobbet någon gång, ska förbereda lite till middagen, ska göra köttbullar, potatis och brunsås. Sen ta en sväng till affären och handla det som behövs till bakningen i helgen också, mycket mer händer det inte idag. Skriver mer en annan dag, ni får ha det så bra. Puss & kram! ♥

 

Slänger in en bild på lite cupcakes jag gjort förut.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0