14 oktober 2013. Details in our home.

Hej alla glada och oglada människor där ute.

Just nu sitter jag i vårt nystädade med ändå kaosartade vardagsrum med ett lätt illamående. Igår bestämde vi oss för att storstäda hela lägenheten, och det blev riktigt fint. Men samtidigt bestämde vi oss för att ta upp en massa saker från förrådet och sälja, så det är fullt med saker i vardagsrummet ändå. Har lagt ut sakerna på en sälj-sida på Facebook, hoppas på att få en del sålt, hade varit toppen med lite extra pengar nu när jag inte har något jobb, förutom lite extra då och då. Men jag mår lite illa idag, har en jobbig huvudvärk och ont i kroppen, min rygg håller på att gå av på mitten känns det som. Blev lite mycket igår, så det får kroppen lida av idag. Riktigt fint höstväder ute idag i alla fall, solen skiner. Så ska snart ut på en promenad med min lilla sötnos som ligger här bredvid mig och sover.

Imorgon klockan 15.00 är det besök hos barnmorskan i Tierp, ska bli roligt, jag har ingen aning om vad vi ska göra, men det visar sig. Spännande! Och idag är det även 100 dagar kvar till beräknad förlossning, alltså 100 dagar, det är ju ingenting. Fast det kommer antagligen kännas som en evighet, men ändå. Nu känns det som att nedräkningen kan börja på riktigt, woho! Glad tjej här. Alla som har varit gravida eller är gravida vet hur mycket man längtar, det är sjukt. Hela det här äventyret är sjukt, på ett fantastiskt sätt. Känner att sparkarna börjar bli allt starkare för varje dag som går, han sparkar mest på kvällarna och är ganska lugn på dagarna faktiskt, då hickar han mest och det bubblar i hela magen, mysigt är det. Idag har jag kikat runt efter lite lediga lägenheter närmre Tierp och större, på nedre våningen. Men gav inte mycket resultat. Känner bara hur jobbigt det kommer bli att bo på tredje våningen utan hiss när man ska ut med både hund och barnvagn helt själv flera gånger om dagen. Vi får helt enkelt se hur det löser sig. Ska prata med våran hyresvärd och förhoppningsvis ger det lite resultat. Kan passa på att göra det imorgon innan vi ska till barnmorskan, får ta upp det förslaget med Tobias när han kommer hem från jobbet.

I lördags var vi till Gävle och träffade mina fina vänner, vi fikade och pratade en massa. Man har mycket att ta igen när man inte träffats på länge. Det var hur mysigt som helst verkligen. Hoppas på att ses snart igen och några av dom var ju så söta så dom  anmälde sig som frivillig barnvakt i framtiden, haha, gulliga vänner man har alltså!! Förhoppningsvis blir det en tripp till Skutskär snart, för att hälsa på Anna och hennes söta hund, så får våra sötnosar leka lite tillsammans. Det ser jag fram emot. 

 Igår när vi hade städat och gjort fint här hemma så bestämde jag mig för att ta lite ”detalj-bilder” i våran lägenhet, så tänkte lägga ut lite bilder nu för att variera det lite från magbilderna, som jag delade med mig av för inte allt så länge sedan, därav dröjer det lite tills det kommer nya, måste få växa lite till först. Avslutar nu med bilderna och sedan ska jag ta en promenad. Puss & kram! ♥

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0