25 november 2013. Tiden flyger fram!

Hallå hallå!
 

Jag kan inte riktigt förstå att det redan är 25 november, tycker att tiden har gått så otroligt fort. Känns som att det var nyss vi firade nyår, här hemma hos mamma och pappa. Känns som att det var nyss jag fick veta att jag var gravid, det var liksom i vecka 6 och nu är jag i vecka 32 (31+5). Känns så overkligt! Tänker allt mer och mer på hur allting kommer bli när vår son kommer till världen, och det här med att packa BB-väskan är en stor fråga hos många gravid har jag märkt. Vad ska man egentligen ha med sig? Tror jag har koll på det mesta i stort sätt. Men man vill ju absolut inte glömma något viktigt. 
 
I helgen har jag jobbat två dagar som jag skrev i tidigare inlägg, först i fredags var det Clas Ohlson's julfest + 95-års fest på en och samma gång. Ser verkligen ut som att dom har roliga personalfester, inte många nyktra där, haha. I lördags var det hockey, Leksand - Luleå. Riktigt roligt att vara tillbaka och jobba en match måste jag säga. Var verkligen sjukt drag, hur mycket folk som helst. Leksand vann till slut på straffar, vilket jag inte hade trott från början, men det går bättre för dom än jag hade förväntat mig. I söndags var jag riktigt trött, ont i hela kroppen verkligen. Det tar så mycket mer på krafterna att jobba när man är gravid måste jag säga. I vanliga fall brukar jag hålla ett snabbt tempo och vara snabb på fötterna, men man orkar inte det på samma sätt nu. Som tur var fick jag stå i kassan i en av barerna på hockeyn, så det var skönt, slippa allt spring. Dock är det ju väldigt mycket att göra i kassan, så då blir man slut i skallen istället. Men det gick kanonbra båda dagarna och jag är nöjd! 
 
Jag börjar verkligen bli bebis-tokig på riktigt nu! Så fort jag ser någon med barnvagn, eller tittar runt på Instagram och ser bilder på små bebisar så pirrar det i hela kroppen. Längtan är verkligen stor nu, den blir bara större. Vill så gärna ha vår son i min famn nu. Men jag får vänta lite till, för jag vill ändå inte föda innan 2014. Tror ju dock att jag kommer gå över tiden, men det vill jag inte. Jag har tänkt mig att han kanske kommer ungefär 2 februari. Men det känns för långt framåt. Hoppas han vill ut fort, för jag kommer inte ha tålamod att vänta, haha. Kan bara tänka mig tanken av att gå över tiden, vilka långa dagar det måste vara. 
 
Ska snart sätta igång och laga mat till mig och pappa, han ska iväg på massage nu snart och kommer komma hem strax innan 18, tänkte ha maten klar då så han inte hungrar ihjäl. Mamma jobbar kväll så jag är ensam just nu, (eller ja, min bror är hemma, men instängd på sitt rum). Men jag har självklart Hollie, dock ligger och bara och väntar på att mamma ska komma hem. Hon är bra söt, min lilla skruttis. 
 
Tänkte avsluta med att visa en före bild och en bild på magen från i onsdags, har samma klänning på mig på bilderna, men det är aningen mindre nu och går inte ens över rumpan, haha. Ha det så bra finisar, puss! ♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0