22 november 2013. Jobbkväll väntar.

Hejsan hoppsan på er.
 

Hoppas allt är bra med er där ute, idag mår jag bra. Bättre än igår åtminstone. Skrev i förra inlägget att jag inte kunde sova något på natten mellan tisdag - onsdag, dessvärre kunde jag inte sova från onsdag - torsdag heller. Väckarklockan stod på 03.50 och jag var duktig som gick och la mig 21.30, var jättetrött, höll på att somna i soffan, så var lika bra. När jag väl hade gått och lagt mig så låg jag bara där och vred och vände på mig, tyckte det var jättevarmt av någon anledning. Efter klockan 23 kom Tobias och la sig och jag hade fortfarande inte kunnat somna, självklart somnar han på 2 sekunder och börjar snarka, så irriterande. Varför kunde inte det få vara jag, som somnar på en gång? Hade varit underbart. Men jag fortsatte att bara vrida på mig och låg där och stirrade upp i taket emellanåt. Senast jag kollade på klockan den kvällen var 00.30, så måste ha somnat någon gång efter det. Men så himla jobbigt när man vet att klockan ringer snart och man kan verkligen inte somna. Jag kom i alla fall som tur var upp på morgonen och gjorde mig i ordning för att åka till Leksand. Var framme i Leksand 09.13 och möttes upp på stationen av min bror och efterlängtade hund! Kärt återseende kan man säga. Kändes hur bra som helst att träffa henne igen.

Just nu sitter jag vid köksbordet hos mina föräldrar med en lekfull hund bredvid mig. Ska snart ut med henne och gå till mammas jobb och möta upp henne, ser frosten ute och känner på mig att det är väldigt kallt, så får se till att klä på mig ordentligt. När vi kommer hem igen så ska jag käka lite och fixa mig för ikväll blir det jobb. Kommer kännas konstigt att vara tillbaka på Arenan här i Leksand och jobba, men ser fram emot det! Börjar klockan 18.00, så har gott om tid på mig tills dess. 

Igår, eller om det var i förrgår, tänkte jag för mig själv att "Gud vad skönt att jag inte vaknat upp på grund av sendrag på länge". Gjorde det flera gånger förut under graviditeten, men så klart, inatt vaknar jag hela 3 gånger på grund av det. Gjorde så sjukt ont så jag visste inte vart jag skulle ta vägen, haha! Inte nog med det så drömde jag den sjukaste och mest skrämmande drömmen under graviditeten hittills.. 

Jag skulle till barnmorskan på en vanlig koll och för första gången utan min sambo, han har varit så gullig och följt med alla gångerna hittills. Det började med att vi pratade som vanligt och sedan ville hon kolla till bebisen, men inte på vilket sätt som helst. Hon la mig på en säng med ett vitt lakan på mig, helt plötsligt var jag utanför min gravida kropp och såg att den låg där, vi satt bredvid varandra och diskuterade olika saker och såg hur magen rörde sig under lakanet av alla sparkar från bebisen. Helt plötsligt bestämde hon sig för att ta ut barnet. Hon sa att något var fel och vi skulle kolla till det och sedan stoppa tillbaka honom. Så rätt som det var så hade jag min lilla son hos mig, han var rätt liten men ändå kunde han redan gå och prata. (Helt ärligt så var han ganska läskig) Han kunde knappt behålla nappen i munnen då han hade hål i läppen och tungan råkade åka ut i det hålet ibland så han kunde inte suga på nappen (jätteäckligt), när han tappade nappen blev han jätteledsen och var snabbt tvungen att få ur tungan ur hålet och stoppa tillbaka nappen i munnen. Han gick även en sväng och gjorde en kullerbytta så han slog i huvudet och då började han blöda från jättesmå hål i huvudet. Från ett av hålen så blödde han sjukt mycket (såg dock inte ut som riktigt blod, var lite ljusare), det bara rann och jag försökte få kontakt med barnmorskan som satt helt inne i sin telefon, skrek flera gånger att hon skulle hjälpa mig men fick inget svar, till slut fick hålla med handen mot hans huvud så allt blod rann ner i handen men det blev för mycket, som tur var fick jag tag i en pappersbit så jag stoppade blodet. Vid ett tillfälle i drömmen satt jag på en stol och hade satt upp min son på bordet mot mig och höll i honom för att gosa lite och helt plötsligt skriker han "Varfär stack du mig i armen?" (Barnmorskan hade gett honom en spruta) jag svarar att det inte var jag och han skriker "Jo, din satans kärring." Jättehemskt.. Frågade även barnmorskan om jag fick ta kort på honom för att visa Tobias och hon svarade "Egentligen får vi inte göra så, för ingen får se barnet innan det föds på riktigt." Men till slut fick jag i alla fall ta lite bilder på honom och han kramade mig efteråt, han var hur stark som helst och ströp mig nästan med kramarna. Jag vet att det hände mer konstiga saker i drömmen, men minns inte riktigt allt. Vaknade innan dom hann stoppa in honom i magen igen, så vet inte hur det blev med den saken. Men hur sjuk var ändå inte den drömmen? Tycker det är lite läskigt att drömma så konstiga drömmar ibland, haha. 

Nu ska jag klä på mig varma kläder och gå och möta upp mamma, ha det så bra allihopa. Puss & kram! ♥
 
Min lilla "sjöjungfru" (han ser ut som en på just denna bilden). Vill inte drömma fler hemska drömmar om dig nu.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0