4 december 2013. Vecka 34 idag!

Hejsan!
 

Har gått lite segt med bloggningen senaste tiden, har varit i Leksand och jobbat en del (för att vara gravid och trött) haha. I vanliga fall skulle jag kunnat jobba hur mycket som helst, men jobbade i alla fall 5 dagar, en hel del timmar blev det till slut. Vilket resulterade i att jag blivit väldigt trött och slut i kroppen. Jag ansträngde mig lite för mycket vissa dagar och har fått ont i magen, men idag ska jag till barnmorskan 13.45 och tänkte höra med henne då vad det kan vara, för ibland gör det så ont så jag nästan börjar gråta och vill hemskt gärna slippa den smärtan. Känns som att jag har ett sår på insidan av magen, på ett ganska litet område över naveln.

Idag går jag in i vecka 34, vilket känns helt sjukt. Undrar verkligen vart tiden har tagit vägen. Det är 49 dagar kvar till beräknad förlossning idag, det är ju ingenting?! Snart har vi vår lilla son här och jag längtar helt sjukligt mycket. Eftersom att jag varit borta så mycket, varje gång jag har varit i Leksand så skulle jag egentligen haft ett besök hos barnmorskan, förra veckan skulle jag ha varit där, får jag komma lite senare på koll än i vanliga fall. Det går i och för sig lika bra det eftersom att jag tror bebis mår bra. Det är huvudsaken! 

Idag blir det första gången jag går till barnmorskan själv, utan Tobias. Han kunde inte fixa ledigt, egentligen vill jag att han ska vara delaktig i allt, eftersom att jag är den som bär på barnet så blir det lite som att jag har största ansvaret, därför vill jag att Tobias ska vara delaktig i allt runt omkring. Men besök hos barnmorskan är inte en sån stor sak egentligen, men man får höra hjärtljud och se så att alla värden är bra osv. 

Sitter hemma hos mina svärföräldrar nu och har precis fyllt i ett papper om föräldrapenning som ska skickas in till försäkringskassan. Det är så nära nu och jag känner att det blir bara mer och mer att tänka på. Jag vill verkligen ha full koll på allting, men det är omöjligt när det är så nytt allting. Men man kommer nog in i allting ganska fort.

Redan december nu dessutom.. Jösses! Men jag älskar den här månaden, kylan är ett minus, men snön och julen är ju helt underbart! Synd bara att det knappt har kommit någon snö än, imorse blev jag dock glad när jag tittade ut och såg att det var vitt på marken åtminstone. Får gärna komma någon dm. Någon mer som blev glad imorse var Hollie när vi gick utanför dörren, underbart att se. Kommer aldrig glömma förra vintern när hon såg första snön, vilken känsla. Hon är helt tokig i snön. Filmade lite idag när jag var ut med henne, ska lägga ut det på min Instagram, så in och kika där vettja. (Niicolek heter jag). 
 
Slänger in en bild där jag visar skillnaden på magen hittills, den har växt lite på dessa 11 veckorna. Tycker det är så mysigt med gravidmagen, faktiskt. ♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0