16 december 2013. Besök på förlossningen.

Hallå på er där ute. 

Just nu ligger jag i soffan och tar det lugnt, efter en natt med smärtor i hela magen och lite sömn så känns det behövligt. Precis när jag gick och la mig igår så fick jag jätteont i hela magen, det höll i sig ett bra tag, men till slut somnade jag. Dock vaknade jag några gånger under natten av att jag hade ont igen och kunde inte sova ordentligt. Låg obekvämt och vred och vände mig hela tiden, riktigt jobbigt. Hoppas på en bättre natt i natt. 

I lördags vaknade jag flera gånger under morgonen och var orolig, för under torsdagen och fredagen hade jag inte känt lika mycket fosterrörelser som jag tidigare gjort. Vilket jag läst om och man ska ta det på fullaste allvar. Då på lördagen vaknade jag som sagt flera gånger, var tvungen att känna efter om det var något liv i magen, men det var det inte. Så blev allt mer orolig, pratade med min mamma om det och hon sa att jag skulle ringa in till förlossningen direkt, vilket jag gjorde då. Dom sa åt mig att komma in och kolla upp det på en gång. Så vi gjorde oss i ordning här hemma och åkte till Uppsala. Det första dom gjorde när vi kom in var att kolla hjärtljud och sammandragningar, fick ligga där en halvtimme och när barnmorskan kom tillbaka sa hon att allting såg bra ut med hjärtljuden, vilket var skönt. Kunde se hjärtljuden på en maskin medan jag låg där, dom var mellan 130-170. Hade inte en enda sammandragning medan jag låg där, i vanliga fall har jag sammandragningar hur ofta som helst. Sen tog hon blodtryck på mig och även det var bra, 110/70. Hur som helst, efter det så fick jag ligga där en stund innan en annan person kommer in på rummet med ett ultraljud, hon tittade så att barnet växer som det ska, hade tillräckligt med fostervatten och plats i magen, och allt såg bra ut där med. Hon sa att han väger nästan 2500 gram, vilket är perfekt den här veckan. Så det kändes skönt att han inte väger mer än så, då jag drömt mardrömmar om att han kommer väga en massa kilon, haha. När hon hade kollat så allt såg bra ut på ultraljudet så fick vi åka hem igen, skönt att slippa vara orolig. Jag är så otroligt glad över att allting så bra ut, och det var helt underbart att få se honom på ultraljudet. Allt blir så mycket mer verkligt då. Det var tredje gången vi var på ultraljud, även om denna gången inte var av samma anledning som tidigare. 

Igår städade vi lite här hemma, Tobias har slutat jobba helger nu då han har fått nytt jobb. Vilket jag tycker är skönt, då känns inte veckorna lika långa längre. Vi tvättade även och jag tog tag i att tvätta alla nya barnkläder vi köpt / fått. Tidigare under graviditeten köpte vi en massa begagnat som jag skrivit om tidigare, det är redan tvättat för länge sedan, men nu när jag helt plötsligt kom på att det faktiskt är dags att packa BB-väskan snart, så ville jag ha alla nya kläder tvättade också för att det är lite av dom kläderna som kommer få följa med i BB-väskan. Jag är med i en gravidgrupp på Facebook, jättemånga där började packa sina strax efter vecka 30 och det är en hel del som fått sina barn nu i vecka 35-36. Så det känns som att det är dags att börja packa nu eftersom att jag går in i vecka 36 på onsdag. 

Nu ska jag gå ut med Hollie och ta reda på disken, sen fortsätta vila lite tänkte jag. Ha en bra dag! Puss & kram. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0