12 december 2013. Svar på kommentar.

Hej på er. 

Har fått en kommentar här på bloggen med 3 frågor, så jag tänkte göra ett litet inlägg och svara på dom. 


"Gud va fin blogg du har! 
Jag kommenterar olika bloggar och ger frågor så jag tänkte fråga lite på din blogg. 

1,Hur är de att snart ska få en bebis? 

2,Vad tycker du om Tobias familj? Beskriv lite. 

3,Tror du att du kommer gå över några dagar/veckor?"


Svar: Tack snälla du, vad roligt att höra! 
Vad roligt, att du hittade hit och ställer lite frågor. Svarar på det i ett inlägg så fler kan ta del av svaren. 

1. Det känns fortfarande rätt overkligt. Att jag snart kommer vara en mamma, något som bara funnits i mina drömmar tidigare. Men det växer verkligen ett liv inom mig, i min mage, och det känns fantastiskt. Livet kommer få en helt ny start, jag är beredd på det. Tror verkligen att det kommer bli helt underbart. Ser fram emot det otroligt mycket och har aldrig tidigare längtat efter något så mycket som jag längtar efter vår son. Med ett ord, det känns jättebra!

2. Tycker om både Tobias familj och släkt jättemycket. Trivs bra i deras sällskap och det är härliga människor hela bunten. Har en bra relation med Tobias mamma och vi kan sitta och prata om allt möjligt, har pratat med henne mycket om graviditeten och vi har pratat om förlossningen en del, känns bra att ha någon i närheten att prata med eftersom min mamma bor en bit ifrån (aldrig tidigare varit så glad över att ha mobil, så man kan ringa och prata så mycket som man kan med mamma) Men Tobias familj är helt underbar, glad över att jag kan känna mig så trygg med dom och behöver inte känna mig i vägen. Kan vara mig själv med dom och det känns toppen. Även hans släktingar, dom är väldigt omtänksamma och hjälpsamma och har fått mycket till barnet nu som skär ner på kostnader för oss eftersom jag inte har något jobb så känns det fantastiskt med sånt fint stöd! 

3. Ja, det tror jag. Vet inte varför jag har den känslan, men det är vanligt att gå över 1-2 veckor med första barnet. Självklart kommer det inte vara något undantag för mig, tänker jag. Tror att jag kommer gå över 11 dagar och föda den 2 februari. Bara för att man längtar otroligt mycket framåt slutet, så det skulle inte förvåna mig om det blir så. Om inget oväntat händer så man måste sättas igång eller göra kejsarsnitt. Vi får helt enkelt se när han vill kika ut. 

Det var svaren och frågorna för den här gången, vi hörs snart!
Slänger in en bild på min knäppa tjej, som inte utnyttjar hela sin säng, utan gärna ligger lite utanför, haha. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0