6 augusti 2013. Ska börja blogga igen.

Hej på er. 
 
Jag har bestämt mig för att börja blogga igen, dels för att jag gillar att skriva och för att jag tycker det är roligt. Men finns även lite andra anledningar som jag kommer att berätta om senare.
Det var väldigt länge sedan jag bloggade nu, jag har inte haft internet på datorn sedan jag flyttade hemifrån, alltså förra året i augusti. Har bara haft internet på mobilen och jag tycker det är roligare att blogga från datorn. Nu har jag internet på datorn till och från, så det kommer nog komma en del mobilinlägg nu ändå eftersom att jag vill hålla bloggen igång. 
 
Sitter just nu och tittar på AIK - Manchester United. Riktigt spännande! Andra halvlek har precis börjat och det står 0-0. Skulle vara roligt med vinst för AIK. Men vi får se hur det blir med den saken helt enkelt :) 
 
Min sambo jobbar just nu och jag är ensam med min lille hund, Hollie. Jag och Tobias flyttade ihop i slutet av april och bor i Karlholmsbruk, ingen vet vart det ligger så därför kan jag säga, utanför Gävle. Det är ett mysigt område men rätt tråkigt också. Bor mest pensionärer här och jag känner ingen här omkring, så jag har inte mycket att göra om dagarna. Jag har inte sökt något jobb sedan jag flyttade hit men min pojkväns morbror har catering på Tierps Arena och även en egen restaurang inne i Tierp, (2,5 mil från där vi bor) så jag har jobbat på arenan på en del evenemang där och även lite extra på restaurangen och hittills har jag klarat mig bra på det. I söndags kom jag hem från Leksand, har varit där i två veckor och hälsat på min familj och även jobbat. Jobbade 8 dagar under Classic car week i Rättvik. Var rätt tufft faktiskt. Det var mycket mycket mer folk än tidigare år och vi hade mycket mer att göra i år, berättade Ulla som jag jobbade med och hon har jobbat där några år. Blev över 100 timmars jobb på dom dagarna och det är normalt 2,5 arbetsvecka i det "normala" arbetslivet. Det var roligt, men jobbigt. 
 
På lördag är det 70 års fest som gäller (35 + 35 år). Min pojkväns moster och hennes man ska ha fest så vi ska dit, det ser jag fram emot. Helgen efter det blir det namngivning för söta Mila, som är min pojkväns morbrors barn. Veckan efter det fyller jag 21 år, tråkig ålder. Det är på en torsdag så jag antar att det inte kommer hända allt för mycket. 
 
Eftersom jag gjort en nystart på bloggen så bestämde jag mig även för att göra en helt ny design, så har suttit och pillat med den ett tag nu. Vet inte om jag är riktigt nöjd, men kommer ha den ett tag framöver i alla fall. Nu är jag allt för inne i matchen så tar lång tid att skriva, dags att avrunda. Står 1-0 till AIK nu, hoppas dom håller detta! Riktigt bra grabbar. 
 
Ha det så bra allihopa, vi hörs! Puss. ♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0