28 augusti 2013. Gravidvecka 20 idag!

Hej på er.
 
Tiden bara flyger fram och jag blir bara större och större. Kläderna börjar kännas väldigt tighta nu. Vissa kläder får jag inte ens på mig nu, har ett par byxor jag kan ha åtminstone. Eller två nu, för jag var faktsikt in på H&M och köpte ett par mammabyxor i måndags. Satt riktigt bra och känns mycket skönare. Känner mig ungefär som en valross, haha. Jobbade i helgen som var, torsdag - söndag och dom jag jobbade med hade jag inte träffat på ett bra tag och jag såg blickarna gå ner på magen, så har det varit varje gång jag träffat någon nu. Dom säger hej - Sen går blicken ner till magen, alla kollar på min mage, känns lite konstigt. Senast det hände så sa jag - "Varför kollar alla på min mage hela tiden?" Då sa han - "Man vill ju se om det har hänt något." Ja, det är väl så, men jag har inte riktigt vant mig med tanken att alla vet om det. Gick hur som helst bra att jobba, var jättefint väder och det resulterade i jättemycket folk, så hade fullt upp hela helgen. Jobbade 46 timmar och det räckte gott och väl. Jösses vad trött jag var efter det. 

I måndags var både jag och Tobias lediga och vi åkte in till Valbo för att handla lite. Tog en sväng i några affärer och sedan på IKEA, där vi hittade lite fint till lägenheten. Efter det blev det storhandling av mat, så nu är kyl och frys uppfyllt med gott. Efter det åkte vi hem och lastade av allting och åkte därefter till Tobias föräldrar för att spendera natten då jag ville slippe åka buss till Tierp med Hollie för att jag skulle på ett möte där. Så igår var det möte klockan 15 och efter det så väntade jag på att Tobias skulle komma till Tierp från jobbet och hämta upp mig, så åkte vi hem och lagade mat, städade lite och tittate på Idol, det blev en riktig myskväll.

Idag har jag bakat bröd och hallongrottor. Fyller år imorgon och på lördag får vi finbesök. Ska bli riktigt trevligt! Tobias jobbar just nu och jag tänkte passa på att blogga lite. Går ju även in i gravidvecka 20 idag, så roligt varje gång det är ny vecka. Känns spännande, jag väntar bara på att få känna första sparken nu! Kommer vara underbart. Just idag har jag dock lite ont i sidan av magen och det är mindre roligt, vet inte vad det kan vara, men hoppas bara inte det blir värre. Tänkte lägga ut en bild på magen, inte den bästa, men man ser i alla fall att jag börjar få en jättemage, haha! Ni får ha det så bra, puss så länge! ♥
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0