9 oktober 2012. Det går bra nu.

Hallå där.
 

Idag fick jag en rolig nyhet. Måste säga att jag är otroligt lycklig just nu. Alltid flyter på så jäkla bra. Eller som Petter sa - Det går bra nu, kompis det går bra nu! 
För några månader sedan gick en av mina högsta önskningar i uppfyllelse, jag skaffade en hund, en alldeles egen hund. Hon är den bästa jag har och jag älskar henne mer än vad ord kan beskriva. Hon är så himla snäll och en helt fantastisk hund och jag skulle inte vilja ha någon annan hund i hela världen hellre än henne. Två månader efter att jag hade skaffat henne och haft möte med min chef om sommaren så frågar han om jag vill fortsätta jobba med dom i höst (på hockeymatcher och några luncher då och då) och det ville jag självklart, men visste själv att min ekonomi inte skulle gå ihop av så få dagar i veckan. Men vi fortsatte prata och jag sa att jag sökte lägenhet i Leksand för att jag inte kunde bo hemma längre, så säger han "Jag vet en ledig etta, kan kolla upp det redan idag så ringer jag dig." Dagen efter - "Han som bor i lägenheten flyttar ut på måndag, så du kan åka och kolla på den nästa vecka så är det bara att du säger ja eller nej." Och det var taget. Så då hade jag även eget boende. Men nu efter ett litet tag märker jag att det är krävande med hund, eget boende, massa utgifter och bara jobb några dagar i månaden. Så jag hade tänkt söka något mer jobb men inte riktigt vetat vad jag vill göra för något. Egentligen spelar det inte så stor roll för mig vad jag jobbar med så länge jag får pengar. Är inte så kräsen på så sätt! 
 
Hur som helst, idag fick jag höra dessa ord - "Jag har jobb till dig." Och om jag blev glad! Hon tog mitt nummer och ska ringa mig imorgon. Allting rullar verkligen på nu. Bättre än någonsin. Jag mår så bra. 
Känner att jag inte behövt anstränga mig alls på senaste tid, hittade Hollie (min hund) på Blocket och kände direkt att hon var den hunden jag ville ha, ringde på annonsen, någon dag senare var hon min. Jobbet jag hade i somras fick jag utan att ens fråga om det, behövde inte stå i kö till någon lägenhet, och nu ett till jobb som bara kommer så där *poff*. 
 
Over and out, peace. ♥ / En mycket glad tjej.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0